A Magyar Nagydíjon a Mercedes csapatutasítást adott Lewis Hamiltonnak, akit arra kértek, engedje el eltérő stratégián lévő csapattársát, Nico Rosberget. Az angol viszont nem tett eleget a kérésnek, s döntése utóbb helyesnek bizonyult, hiszen ezzel a német előtt, a harmadik helyen ért célba. Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója az eset után belátta, fölöslegesen adták ki az utasítást, s Hamilton valóban nem döntött rosszul, amikor ellenszegült kérésüknek.
Az osztrák később elmondta, nem terveznek további csapatutasításokkal beleszólni a bajnoki csatába. A Forma–1 hivatalos honlapjának adott interjújában pedig arról is beszélt, eddigi szemléletmódjukon a bajnokságok alakulásának megfelelően a jövőben még változtathatnak, így ha matematikai szempontból biztossá válna, hogy mindkét cím az övék lesz, még nagyobb szabadságot adnának Hamiltonnak és Rosbergnek.
„Egyre élesedik a helyzet, de amennyiben továbbra is úgy teljesítünk, ahogyan eddig, óvatos optimizmussal azt mondanám, hogy ők ketten fognak harcolni a világbajnoki címért. Aztán eljön majd az ideje, amikor megvitatjuk, hogyan dolgozzunk tovább együtt. Hogy mi a hasznos az autó, a csapat és a garázs mindkét oldala számára? Vagy hogy újratervezünk pár dolgot, mert már csak kettőjükről szól a dolog és már csak egy bajnokság lesz nyitott? Ezek a fő kérdések, de a válaszokat még nem tudom, mert még sosem voltam ilyen helyzetben. Ez új terep számunkra” – nyilatkozta Wolff.
Az osztrák szakember emellett arról is beszélt, hogy a továbbiakban nem csupán saját vagy versenyzőik, de az egész Forma–1 érdekeit szem előtt kell tartaniuk, s ez is hatással lesz hozzáállásukra. „Itt nem csak a mi sportprogramunkról van szó, hanem az egész F1-ről, a szurkolókról, az általunk képviselt márkákról. Szerintem tartozunk annyival mindenkinek, hogy hagyjuk a két versenyzőnket szabadon küzdeni, különösen egy olyan szezonban, amikor a két autónk harcol az élen.”
„Ha csak rövidtávra tekintenék, azt mondhatnám, meg akarom nyerni az egyéni és a gyártói bajnokságot is, és ezt megtehetnénk úgy is, hogy csapatutasításokat alkalmazunk, hogy elkerüljük az ütközéseket, ahogyan mindig tettük. De most új terepen járunk. Mostanáig ez egészen jól működött. Hogy eljön-e majd az a pillanat, amikor már nehéz lesz ezt kezelni? Lehet, de nem látom ennek jelét ezzel a két versenyzővel.”
Wolff mindeközben azzal is tisztában van, hogy a nyári szünet utáni versenyeken korántsem vehető biztosra, hogy ugyanolyan fölénnyel uralják majd a versenyeket, mint eddig. A Red Bull Kanada óta két versenyt nyert, a Williams pedig a Magyar Nagydíj előtt zsinórban három dobogós helyezésével jelezte, veszélyes lehet a németekre. „Már akkor is változtattunk a hozzáállásunkon, amikor észleltük, hogy milyen közel került hozzánk a Williams. Amíg úgy érezzük, hogy megvan az előnyünk, nem kell a határokat feszegetnünk a két autónkkal. A két versenyzőnk még úgy is csatázhat egymással, ha a guminyomás és a hőmérséklet terén megtartják a vékony biztonsági sávot. Csak mert a csapattársaddal vívsz, még nem kell a határokig hajszolni az autód. Ezen a hozzáállásunkon azonban Spielbergben változtattunk. Az olyan helyzetekben, mint amit ott láttunk, amikor a Williams annyira közel került hozzánk, tövig kell nyomni a gázt.”