Musorujsag
Élő Eredmények

Ferrari: Hároméves tervvel és egy új szatelitcsapattal vissza a csúcsra?

F1Zone, Motorsport-Total
A Red Bull példáját követve a Ferrari szatelitcsapatává teheti a Forma–1-ben 2016-ban debütáló Haas-istállót. Marco Mattiacci hosszabb távú tervet szövöget az élmezőnybe való visszatérésre.
Marco Mattiacci (Fotó: Moy / XPB Images) Marco Mattiacci (Fotó: Moy / XPB Images)

A Ferrari csapatfőnöki posztját idén áprilistól ellátó Marco Mattiacci egy hároméves tervvel juttatná vissza a jobb napokat is megélt Scuderiát a csúcsra. Az olasz a múlt hétvégén a Sky Sportsnak adott interjújában beszélt ezen terveiről. „Már dolgozunk a következő három évre vonatkozó stratégiánkon, miként vezessük vissza a sikerek útjára a Ferrarit. Teljesen újjá akarjuk szervezni a csapatot ahhoz képest, mint amilyen most” – fogalmazott Mattiacci.

Majd kiemelte, ehhez ugyanakkor időre van szükségük. „Elég csak megnézni, mennyi ideig tartott a Mercedesnek a csúcsra jutni. Elég megnézni, mennyi idő kellett a Red Bullnak ehhez. Nálunk is el fog tartani egy darabig. Itt nem úgy mennek a dolgok, mint a futballban, ahol egyszerűen csak lecserélik az edzőt, vesznek két játékost, aztán a következő bajnokságot már megnyerik” – élt focis hasonlattal az olasz.

„Meg kell változtatnunk a stratégiánkat, a munkamódszerünket, nem szabad rövid távon gondolkodnunk – sem a versenypályán, sem technikai téren. Ahol eddig megfordultam, egyik vállalatnál sem volt ilyen fontos a hierarchia, de az ötletek annál inkább, és az is, hogy az ember mindig tudta, mit csinál a másik. Mindig előállhatunk jobb javaslatokkal. Ezért tudni kell, mit csinál a kolléga a másik területen. A kommunikáció a kulcs. Olyan vállalati kultúrára vágyom, ahol az emberek összedolgoznak, a kommunikáció mindenki számára nyitott, ahol az információk mindenkinek rendelkezésére állnak” – magyarázta Mattiacci.

A La Gazzetta dello Sport mindeközben arról számolt be, az általa említett hároméves terv részeként a Ferrari szeretne a Red Bull útjára lépni, és egy a Toro Rossóhoz hasonló B-csapatot maga mellé állítani. Noha jelenlegi motorpartnerei, a Sauber és a Marussia mind technikai téren, mind versenyzőfronton (az olaszok utánpótlásneveltje, Jules Bianchi utóbbi istálló versenyzője) együttműködnek a Scuderiával, az olasz lap szerint a csapat az F1-ben 2016-ban debütáló Haasszal még szorosabb technológiai partnerséget kötne (a Haas Automotion ennek jeleként már szponzori megállapodást kötött velük).

Az olasz lap szerint a Red Bull-lal ellentétben a vörösök nem kívánják bevásárolni magukat az amerikai alakulatba, ám minden korábbinál több elemet gyárthatnak nekik – ezzel növelve „tesztlehetőségeik” számát is. A csapatalapító Gene Haas nem véletlenül szeretné elérni, hogy a vonatkozó szabályok kiterjesztését újabb alkatrészekre, miként a Ferrari sem véletlenül próbál lazítani a motorfejlesztéseken való korlátozásokon. Haasék emellett nyitottak lehetnek a Ferrari más utánpótlás-versenyzőinek, így például Raffaele Marciello vagy Antonio Fuoco alkalmazására is.

 

További tartalmak