Musorujsag
Élő Eredmények

Renault: Szingapúrban közelebb kerülhetünk az ellenfelekhez

Renault
A Renault Szingapúrban közelebb kerülhet a Mercedeshez, ezen a pályán ugyanis nem jelent akkora előnyt a motorerő, mint a legutóbbi Olasz Nagydíjon, véli a franciák motorrészlegének főmérnöke, Rémi Taffin. A szakember szerint most a fogyasztásra kell figyelni.
Szingapúri Nagydíj rajtrács Fotó: xpbimages.com Szingapúri Nagydíj rajtrács Fotó: xpbimages.com

Az olaszországi megmérettetés előtt szinte mindenki biztosra vette, hogy a Mercedes ismét érvényesíteni tudja motorerőből adódó előnyét, azaz Monzában nagyon nehéz lesz megszorongatni az Ezüstnyilakat és partnereiket. Ezek a sejtések végül beigazolódtak, a Mercedes gyári csapata ugyanis megszerezte idei hetedik kettős győzelmét, a harmadik és a negyedik helyezés pedig a Williamsnek jutott. A Szingapúri Nagydíj előtt valamivel magabiztosabbak az ellenfelek, a Renault egyik vezető mérnöke például úgy érzi, ezen a pályán közelebb kerülhetnek a listavezetőhöz.

„Szingapúr nagyban különbözik azoktól a gyors pályáktól, melyeken az elmúlt hetekben versenyeztünk” – idézi Rémi Taffin szavait a francia gyártó hivatalos oldala. „Az aszfaltcsíkon 23 kanyar és néhány igazán kemény fékezési pont található. Ezen tényezők együttes hatása miatt az átlagsebesség nagyjából 170 km/órára csökken, és a pilóták csak a kör 45%-ában nyomják tövig a gázt. Szóval itt könnyű dolga van a motornak és a turbónak, viszont az energiatárolók komoly igénybevételnek lesznek kitéve” – folytatja a neves szakember.

„Természetesen szükségünk van a megfelelő nyomatékra és lehető legjobb vezethetőségre, miközben a fogyasztás is kulcsfontosságú lesz. A szezon során itt használjuk el a legtöbb üzemanyagot, szóval a 100 kilogrammos limit határán leszünk. Tavaly 150 kilogrammot használtunk, azaz körülbelül 30%-al többet. Itt mutatkozik meg legjobban, mekkora előrelépést tettünk a hatékonyság terén” – magyarázza Taffin, aki tehát magabiztosan várja a szingapúri verseny startját és reméli, versenyzői jobb eredményeket érhetnek el, mint két héttel korábban.

„A pálya jobban fekszik nekünk, mint az előző kettő. Sokat javultunk az energiatárolás és az energiamenedzselés területén, ezek pedig rendkívül fontosak lesznek Szingapúrban. Persze tisztában vagyunk azzal, hogy az ellenfelek még mindig előnyben vannak, de úgy véljük, közelebb kerülhetünk hozzájuk, mint Monzában. Egy megfelelő rajtpozíció nagyszerű alap lehet a futamra, szóval az időmérős tempóra helyezzük a hangsúlyt, azaz megpróbáljuk maximalizálni az egy körös teljesítményünket, hogy a lehető legjobb helyről indulhassunk” – zárta gondolatát.

További tartalmak