Musorujsag
Élő Eredmények

Smedley: Így, hogy jövőre szigorítanak, mindenki fel tud készülni

BBC
Hosszas viták és egyeztetések után a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) lazított a rádiós üzentek szigorítására vonatkozó szabályokon, igaz a vezetési tanácsokat továbbra is tiltják. A Williams teljesítményért felelős főmérnöke, Rob Smedley örömmel fogadta a szövetség döntését.
Rob Smedley (Fotó: xpbimages.com) Rob Smedley (Fotó: xpbimages.com)

Az FIA pénteken közölte a csapatokkal, hogy a versenyhétvége kezdete előtt kapott kritikák hatására az év hátralévő részében – ellenben a korábbi tervekkel – nem fogja tiltani az autó technikai beállítására vonatkozó információk közlését. Az enyhítésnél a szövetség emberei két szempontot vettek figyelembe; egyfelől a mérnökök panaszait és figyelmeztetéseit, melyek szerint a tiltással megszaporodhat a műszaki problémák és a balesetek száma. Másrészről azt is szem előtt tartották, hogy egyes csapatok nem rendelkeznek a pilóták tájékozódását segítő nagykijelzős kormánnyal.

A tiltás ezzel szemben továbbra is vonatkozni fog a vezetési tanácsokra, vagy például a riválisok köridőeredményeinek ismertetésére, összevetésére. A szigor lazítását több csapatvezetőhöz hasonlóan a Williams teljesítményért felelős főmérnöke is örömmel fogadta, ez ugyanis elmondása szerint segít a problémák elkerülésében, és az alakulatoknak nem várt költségekkel – például a nagyobb kijelzős kormány beszerelése – sem kell számolniuk. „Ha a 2015-ös szezon kezdete előtt akarnak bevezetni néhány szigorítást, az teljesen normális, hiszen lesz idő a felkészülésre!”

„Mindenki reagálhat majd ezekre a változtatásokra, legyen szó egy versenyzőről, avagy egy teljes csapatról” – nyilatkozta a brit szakember a BBC-nek. „Minden műszaki problémát és esteleges költségnövekedést el szeretnénk kerülni. Mesterséges problémákkal sem szeretnénk szembesülni, amikor látjuk a bokszfalon lévő monitoron a motor, avagy az elektronikus rendszer helyzetét, irányítani viszont nem tudjuk azokat, a pilótánkat pedig nem utasíthatjuk, hogy végezzen el bizonyos változtatásokat” – folytatja az elismert brit szakember.

„A jelenlegi helyzetben mindenekelőtt megfelelő hozzáállásra van szükségünk. Igazából elsősorban azt akarjuk elérni, hogy a versenyzőkre ne úgy nézzenek, mint valami bábokra” – zárja gondolatait Smedley, aki a Ferrarinál hosszú évekig dolgozott Felipe Massa versenymérnökeként, majd a tavalyi szezonban a brazillal együtt a Williamshez igazolt. Az FIA versenyigazgatója egyébként időközben egyértelművé tette, hogy a kódolt, avagy tiltott üzenetekért nem pénz, hanem sportbüntetés jár, a vétkes tehát időbüntetést, avagy hátrasorolást kaphat.

További tartalmak