Musorujsag
Élő Eredmények

A Ferrari támogatja, a Mercedes ellenzi a háromautós szabályt

F1 Reports, AS
A Ferrari örülne, ha jövőre három autót indíthatna a királykategóriában; ez a rendszer az istálló szóvivője szerint a szurkolóknak is szimpatikusabb lenne a jelenleginél. A McLaren ezzel szemben óvatosan közelíti meg a témát, a Mercedes pedig egyelőre az ellenzők táborát erősíti.
Kimi Räikkönen ( Fotó:  Price / XPB Images) Kimi Räikkönen ( Fotó: Price / XPB Images)

Az elmúlt hetekben ismét szárnyra kaptak azok a pletykák, melyek szerint a jövőben a Forma-1-es csapatok az eddig megszokott kettő helyett három autót indíthatnak a világbajnoki megmérettetéseken. Egyesek szerint a váltásra már 2015-ben sor kerülhet, abban az esetben ugyanis, ha három vagy annál több csapat is befejezi működését – azaz 20 alá csökken a mezőnyt alkotó autók száma -, a királykategóriában maradó alakulatoknak három versenygépet kell indítaniuk. A Forma-1 Menedzsment (FOM) elnöke, Bernie Ecclestone a Szingapúri Nagydíj helyszínén egyértelművé tette, támogatja és támogatni is fogja a három autós szabály bevezetését.

Noha Ecclestone pártolja a szóban forgó elképzelést, a csapatvezetők többsége ellenzi azt. A kisebb alakulatok például a jövőjükkel és az anyagi helyzetükkel kapcsolatos pletykák ellenére továbbra is keményen küzdenek azért, hogy ott legyenek a 2015-ös Ausztrál Nagydíj rajtrácsán. A Sauber csapatvezetője, Monisha Kaltenborn Szingapúrban is megerősítette, hogy a svájci alakulat továbbra is részt kíván és részt is fog venni a Forma-1-es világbajnokság küzdelmeiben.  „Gyakran nekünk szegezik ezt a kérdést, és olyankor mindig elmondjuk, hogy ott leszünk! Most is ugyanezt válaszolom, ott leszünk a rajtrácson” – mondta az indiai származású szakember.

A nemzetközi sajtóban megjelenő hírek szerint a Saubernél is nagyobb bajban van a nyáron tulajdonosváltáson áteső Caterham-istálló. Az alakulat nemrég kinevezett csapatvezetője, Manfredi Ravetto a pénteki sajtótájékoztatón elismerte, a csapat anyagi helyzete „nem tökéletes, viszont az új tulajdonosok érkezése előtt a kritikusnál is rosszabb volt”. A sportvezető elmondta, jelenleg az egylet pénzügyi és technikai hátterének stabilizálásán dolgozik, majd a távolabbi jövőről is szólt. „Keményen készülünk a 2015-ös szezonra. Az autót már teszteljük a Toyota kölni szélcsatornájában, és szerencsére remek kapcsolatot ápolunk a gyárral. Igyekszünk mindent rendbe hozni. Egyelőre nyugodtak vagyunk, és a célunk az, hogy jövőre is ott lehessünk a rajtrácson!”

Az ötlet a középmezőnyben sem számít népszerűnek, a Force India első embere, Vijay Mallya például úgy fogalmazott, hogy reményei szerint a háromautós szabály sohasem kerül bevezetésre. Hasonló állásponton van a Williams csapatvezető-helyettese, Claire Williams is; az istálló alapítójának lánya inkább a jelenlegi alakulatok megmentésére fókuszálna. „Azt hiszem, mindenki inkább azt szeretné, hogy a rajtrácson tíz, egészséges csapat legyen, két autóval, ahelyett, hogy négyen futtassanak három autót. A Williams véleménye szerint ez nem tartozik hozzá a sport örökségéhez!”

A hírek szerint a harmadik autó indítását négy csapat (a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari és a McLaren) mindenképpen megengedhetné magának, a jelenlegi listavezető azonban nem támogatja az ötletet, a motorsport-igazgató, Toto Wolff szerint ugyanis mindez túl költséges volna. „Nem hiszem, hogy ez jót tenne a sportnak. Persze, ha 20 alá csökken az autók száma, egyes folyamatok automatikusan elindulnak, viszont én nem hinném, hogy 2015 előtt két csapatot is elveszítünk. Nem rajongom az ötletért, mert költséges volna. Ha mégis így történne, akkor ez csak arra volna jó, hogy feltöltsük a mezőnyt, talán újoncokkal” – mondta az osztrák, aki később azt is elárulta, hogy a Mercedesnek 32 millió euróba kerülne a harmadik autó, ami akkor is költséges volna, ha fizetős pilótát alkalmaznának.

A McLaren versenyigazgatója, Éric Boullier úgy fogalmazott, csapata „talán pályára küldene egy harmadik autót, hogy ezzel segítse a mezőny egészséges létszámának megőrzését”. Ezzel szemben a Ferrari – az alakulat hosszú évek óta támogatja a harmadik autó bevezetését – ismét egyértelművé tette, hogy szívesen nevezne újabb versenygépet a következő szezonban. A témáról Szingapúrban a vörösök sajtószóvivője beszélt. „Ez az egész most nem a Forma-1 megmentéséről szól” – idézi szavait az AS című spanyol sportnapilap. „Minden tiszteletem az ellenfeleké, de az emberek sokkal jobban örülnének, ha három Red Bullt, három Ferrarit, három Mercedest láthatnának” – tette hozzá.

További tartalmak