Musorujsag
Élő Eredmények

A Caterham mindenkit meglepne

Autosport
A Caterham komoly tervekkel vág neki a Japán Nagydíjnak; a jelenlegi sereghajtó már nemcsak első számú ellenfelét, azaz a Marussiát szeretné legyőzni, hanem megközelítené a Saubert és a Lotust is. A csapatvezető reméli, az új első szárny segíthet a célok megvalósításában.
Marcus Ericsson - Fotó: xpbimages.com Marcus Ericsson – Fotó: xpbimages.com

A tulajdonosváltáson áteső versenycsapat már Belgiumban is pályára vitt egy komolyabb fejlesztési csomagot (akkor az autó orrésze alakult át jelentősen), a hétvégi Japán Nagydíjon pedig ismét módosított autóval lép pályára. A csapatvezető, Manfredi Ravetto magabiztosan várja a folytatást és reméli, a Caterham adott esetben a pontverseny utolsó helyéről is elmozdulhat (a szintén nullapontos Sauber jobb helyezései miatt áll a zöldek előtt, a Marussia pedig két ponttal előzi meg az egyletet), a jobb pozíció ugyanis több pluszbevétellel jár a kereskedelmi díjak elosztásakor.

„Terveink szerint Japánban bevethetünk egy új első szárnyat, melynek lehetővé kellene tennie azt, hogy felzárkózzunk a középmezőnyre” – nyilatkozta Ravetto az Autosport című brit szaklap egyik munkatársának. „Többé nem tekintünk úgy a Marussiára, mint egyetlen közvetlen riválisunkra, hiszen arra számítunk, hogy utolérjük a Lotust és a Saubert” – teszi hozzá magabiztosan, majd elárulja, hogy a csapat jövője nem az összetett pontverseny 10. helyének megszerzésétől függ, igaz ez az eredmény sokat segítene a brit-maláj istállónak.

Nyilatkozata során a csapat jövőjéről is beszélt, ami sokak szerint még mindig kérdéses, hiszen az új tulajdonosok sem rendezték a tartozásokat. A csapatvezető sohasem tagadta, hogy a Caterham nehéz helyzetben van, azt viszont több alkalommal is egyértelművé tette, hogy keményen készül a következő évadra – ezt most is megerősítette, ahogyan azt is, hogy a mérnökök az autó fejlesztésének egy részét a Toyota kölni szélcsatornájában végzik. „A múlt héten is ott dolgoztunk, az autó fejlesztése pedig már előrehaladott stádiumban van. Nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk az új orrkúpról és vezetőszárnyról, szóval jelentős előrelépést várunk az aerodinamika terén!”

 „A teljesítménymérnök, John Iley átkozottul keményen dolgozik azért, hogy csapatával egy remek autót készítsen, mi pedig átkozottul keményen dolgozunk azért, hogy előteremtsük a szükséges anyagi hátteret. Nem vagyunk olyan helyzetben, hogy leállítsuk a 2014-es autó fejlesztését, hiszen keményen küzdünk a 10. pozícióért, viszont a 2015-ös tervek megvalósítása is folyamatban van, igaz mondanom sem kell, hogy a 10. helyezés megszerzése valóban nagyon fontos volna a csapat számára. Persze továbbra is reálisnak kell lennünk, hiszen egy nagyon nehéz helyzetet örököltünk a korábbi tulajdonostól” – utalt Tony Fernandesre, aki a Brit Nagydíj előtt adta el alakulatát.

A sportvezető már többször is elmondta, hogy a jelenlegi befektetők segítsége nélkül a Caterham már a silverstone-i viadalon sem vehetett volna részt. Noha végül ott lehettek az említett megmérettetésen, sőt több új fejlesztést is bevethettek, a nehézségekkel kapcsolatos pletykák nem csitulnak. Ravetto ezekre reagálva megerősítette, mindent elkövet azért, hogy stabilizálja a csapat anyagi hátterét. „Itt a meglepetések egyszerűen sohasem fogynak el. Ez nem jó, hiszen meg vagyok győződve arról, hogy sikerült úgy átalakítanunk a dolgokat, hogy kezelni tudjuk a jelenlegi helyzetet és meg tudjunk élni a bevételekből. Viszont, ha egy nap 10 meglepetéssel szembesülsz, akkor tízszer kell csodát tenned. A gond az, hogy nem tudjuk mi lesz, ha elfogynak a csodák!”

További tartalmak