Musorujsag
Élő Eredmények

Miért lendült a zöld zászló Bianchi balesetének idején?

Motorsport-Total
Miért jeleztek zöld zászlóval Jules Bianchi balesetének pillanatában az egyik bírói állásnál, miközben Adrian Sutil autóját még javában mentették? A tapasztalt pályabíró elmagyarázta, miért jártak el helyesen japán kollégái.
Pályabíró Szuzukában (Fotó: Charniaux / XPB Images) Pályabíró Szuzukában (Fotó: Charniaux / XPB Images)

Az egyik videomegosztón nemrég napvilágot látott egy amatőr felvétel, mely Jules Bianchi Szuzukában történt balesetét rögzítette. Az azóta már törölt videón többen figyelmesek lettek arra, hogy a 12-es számú pályabírói állásnál Bianchi darus kocsival való ütközésekor zöld zászlót lengettek – holott Adrian Sutil Sauberjének mentése még folyamatban volt. Mint ismert, korábban a német kicsúszása miatt a pálya azon szakaszán kettős sárga zászlóval figyelmeztették a mezőny többi tagját a veszélyre.

A német Motorsport-Total által megkérdezett szakértő azonban felhívta a figyelmet arra, hogy nem történt mulasztás, a bírók a szabályok előírása szerint jártak el. „A zöld zászlót teljesen szabályosan lengették” – nyilatkozta az osztrák Christian Ebner, aki hosszú évek óta teljesít szolgálatot az FIA által rendezett versenyeken, így a Forma–1-es futamokon is. „A vitatott felvételt a haladási irányból készítették. Az MP12-es sportbírói állás közvetlenül Sutil balesetet szenvedett roncsa után helyezkedett el. Onnantól pedig már gázt lehet adni, nem kell megállásra készen vezetni tovább. Az MP12-es pozíció után már nem állt fenn veszély” – nyilatkozta Ebner.

 

Sutil autója egyébként az említett bírói álláson túl állt meg a gumifalnál – ekkor az ottani sportbíró még sárga zászlóval jelzett. Aztán miután a darus kocsi elindult vele, mihelyst visszaértek az álláson innen, lendült a zöld zászló. Az említett felvételen egyébként az is látszott, hogy Bianchi balesete után a sportbíró újra sárga zászlóval jelzett a zöld helyett.

A FOM telemetriai méréseiből a balesetet követően kiderült, Bianchi a pálya elhagyásának időpontjában 213 km/órás sebességgel haladt. A becsapódás ereje állítólag 50 G körüli volt, s mindent elmond róla, hogy a Marussia kissé megemelte a darus kocsit, mely le is ejtette a Saubert az emelőről.

További tartalmak