Musorujsag
Élő Eredmények

Főtervezője megvédte a szocsi versenypályát

Autosport, Auto Motor und Sport
A Forma–1 fő pályatervezője, Hermann Tilke kitart azon álláspontja mellett, hogy nem az újonnan bemutatkozó szocsi aszfaltcsík vonalvezetése tehető felelőssé az unalmas versenyért.
Hermann Tilke (Fotó: Price / XPB Images) Hermann Tilke (Fotó: Price / XPB Images)

Sokak szerint az egy hete debütáló Orosz Nagydíj volt az idei szezon egyik legkevésbé izgalmas eseménye. Az egyetlen emlékezetes történést talán csak a Mercedes konstruktőri világbajnoki címének bebiztosítása jelentette, a Lewis Hamilton és Nico Rosberg nevével fémjelzett újabb kettős győzelem révén.

Mindezek ellenére Hermann Tilke, az aszfaltcsík tervezője úgy hiszi, sokkal inkább a körülmények összjátéka – például a Pirelli konzervatív gumiválasztása –, mintsem a pálya karakterisztikája tehető felelőssé ezért. Állítását alá is támasztja Nico Rosberg példájával, aki a mezőny végéről jött fel egészen a második helyig. A német szakember szerint mindez nem lett volna lehetséges, amennyiben a ring nem kifejezetten alkalmas az előzésre.

Az Autosport kérdésére, szükség lenne-e változtatni a pálya nyomvonalán 2015-re, Tilke a következőt felelte: „Nem, azt hiszem, teljesen rendben van. Minden működik. Az első néhány körben nagyszerű előzéseket láthattunk, de aztán a mezőny sorrendje megmerevedett. Nico [Rosberg] remek munkát végzett, azzal, hogy képes volt a végéről feljönni egészen a második helyre, de emellett a középmezőnyben is volt pár szép előzés” – védte meg művét a tervező. „Az pedig természetes, hogy ha egy gyorsabb pilóta a lassabb előtt halad, nem fog történni semmi.”

Ezek után Tilke kitért a Pirelli gumistratégiájára is. Bár a lágy és közepes keverékek választását egyértelműen túl konzervatívnak tartja, részben meg is érti a döntést. „Azt hiszem a Pirelli kissé óvatos volt, de mindez azért történt, mert nem voltak benne biztosak, hogyan reagálnak majd az abroncsaik az új pályára. Remélem a következő esztendőben már bátrabbak lesznek. Persze elsőre mindenkinek tesztelnie kell, és nem rögtön kockázatot vállalnia. Ők pedig nem akartak öt kerékcserét” – fogalmazott a német.

Az Auto Motor und Sport mindeközben arról is faggatta a tervezőt, miért szabta annyira szűkre a szocsi pálya többek által kritizált bokszbejáratát. Sebastian Vettel például értetlenül állt a kialakítás előtt, s megjegyezte, szerinte bőven lett volna még hely egy szélesebb bejárat kiépítésére is. „Sajnos az nem igaz, hogy sok helyünk volt itt” – kontrázott Tilke. „Figyelemmel kellett lennünk az Olimpiára. És a helyünk emiatt igazán korlátozva volt. Azok a szabad terek, amik most szabad tereknek látszanak, korábban nem voltak azok. A helyzet akkor még más volt. Minden egyes méterért harcolnunk kellett. Valóban kicsit szűk lett a bokszbejárat. Meglátjuk, mit tehetünk” – nyilatkozta a szakember, hozzátéve, nem tartja elképzelhetetlennek a változtatást.

További tartalmak