Musorujsag
Élő Eredmények

A Red Bull kész bevetni a harmadik autót

Auto Motor und Sport
A Red Bull készen áll a harmadik autó bevetésére. Bernie Ecclestone már egyeztetett erről a nagycsapatokkal, s kezd körvonalazódni az is, miként kívánják megvalósítani a változtatást.
Helmut Marko, Christian Horner (Fotó:  Batchelor / XPB Images) Helmut Marko, Christian Horner (Fotó: Batchelor / XPB Images)

Az Auto Motor und Sport szerint vagy 20, vagy 21 autóval rajtol el a Forma–1 mezőnye a 2015-ös bajnokságban. Előbbire akkor van esély, ha a csődeljárás alá vont Marussia mégis megmenekül (a Caterham csődjét ezek alapján a német lap biztosra veszi), utóbbi forgatókönyv pedig úgy valósulna meg, hogy három istálló plusz egy autót indítana, hogy betöltse a két csapat megszűnésével keletkezett űrt.

A csapatok és Bernie Ecclestone között létezik egy megállapodás, melynek értelmében a mezőny létszámának húsz alá csökkenése esetén a Ferrarinak, a Red Bullnak, valamint a McLarennek egy harmadik autót kell indítania. Amennyiben valamelyikük nem vállalja mindezt, a listán a Mercedes és a Williams követi őket. A Ferrari és a Red Bull már felkészült. „A következő évben három autót is indíthatunk” – erősítette meg mindezt Helmut Marko, az osztrák csapat tanácsadója. „Remélem, hogy megállunk a három autónál, különben lassan elfogynak a tehetségeink” – tette hozzá viccelődve.

A szakember azt is elárulta, hogy a harmadik versenyző náluk ugyanolyan bánásmódban részesülne, mint a másik kettő. „A kerékcseréknél várnia kellene, ha a másik kettő előbb a bokszba hajt. A bokszutcai személyzetünk létszámát nem szeretnénk növelni. Ha viszont a harmadik versenyző gyorsabb lenne a másik kettőnél, őt illeti ez a jog. Nálunk szabad a verseny” – jelentette ki Marko.

Majd azt is elmondta, hogy a harmadik autókra szigorú szabályok vonatkoznának a tervek szerint. Így például abban egy újoncnak vagy egy beugró versenyzőnek kellene helyet foglalnia, hogy tapasztalatot gyűjthessen. „Képzeljék el, hogy milyen lenne, ha itt, Amerikában autóba ültethetnénk a NASCAR-os Jimmy Johnsont vagy Tony Stewartot! Hihetetlen reklámértéke lenne” – mondta. Majd hozzátette, hogy a harmadik kocsit ugyanabban a garázsban készítenék fel, mint a másik kettőt, de festése eltérő lehetne a megszokottól.

A háromautós szabály kapcsán a nagycsapatok ugyanakkor fontosnak tartanák, hogy az ne csupán átmeneti megoldás legyen, hanem több évig érvényben maradjon. Még akkor is, ha 2016-ban a Haas csatlakozik a mezőnyhöz. A pluszautó költségeit egyébként Bernie Eccestlone-nak kellene állnia – ez a Mercedes számításai szerint úgy 25 millió euróra rúgna.

További tartalmak