Mint a régi szép időkben! Évtizedekkel ezelőtt bevett szokás volt a Forma–1-es versenyzők körében, hogy számos, a királykategórián kívüli futamon is rajthoz álltak. A szigorú reklámszabályok, a futamok számának növekedése és a „specializálódás” miatt azonban ezen „divat” fokozatosan kikopott a sportágból. De nem végleg!
Nico Hülkenberg és a Porsche ugyanis csütörtökön hivatalosan bejelentette, hogy a német versenyző 2015-ben rajthoz áll a híres Le Mans-i 24 órás versenyen, valamint a WEC-sorozat spái futamán is – miközben F1-es karrierjét is tovább folytatja. Arról korábban is pletykáltak már, hogy Hülkenberg érdeklődik a Hosszútávú Világbajnokság és a sportautózás iránt, és azáltal, hogy a Porsche jövőre harmadik autót is indít a WEC-ben, meg is nyílt előtte az út. „Porsche-rajongó vagyok már hosszú ideje, és szorosan figyelemmel kísértem a visszatérésüket is az LMP1-es kategóriába. És mindig szerettem volna vezetni egy ilyen autót Le Mans-ban. Nagyon örülök, hogy a 2015-ös Forma–1-es versenynaptár lehetővé teszi ezt, és hálás vagyok a Force Indiának is a nagylelkűségéért. Most már csak rajtam múlik, hogy keményen dolgozzam, és mindkét kötelezettségemnek megfelelően eleget tegyek” – nyilatkozta a német.
Hülkenberg egyébként – még a Williams versenyzőjeként – 2010-ben tesztelt már egy hibrid Porsche 911-es GT-t, ezúttal viszont azzal a 919-es hibrid autóval méretheti majd meg magát, amellyel korábbi F1-es riválisa, Mark Webber is versenyez.
„Nagyon várjuk már, hogy üdvözölhessük Nicót a fedélzeten. Teljes mértékben hiszünk az ő versenyzői képességeiben, és biztosak vagyunk benne, hogy jól beleillik majd a gyári csapatunkba. Az egység rendkívül fontos tényező a hosszútávú versenyzésben. Egy Forma–1-es versenyző számára szokatlan helyzet, hogy a saját eredményessége összesen három versenyző teljesítményének függvénye” – nyilatkozta Fritz Enzinger, a Porsche LMP1-es programjának alelnöke.
Hülkenberg egyébként Sebastien Bourdais óta az első F1-es versenyző lesz, aki a királykategória mellett párhuzamosan Le Mans-ban is megméretteti magát: a francia 2009-ben a Toro Rosso versenyzőjeként állt rajthoz a 24 óráson – ott a Peugeot színeiben. Idén André Lotterer mindeközben fordított utat járt be: a WEC versenyzőjeként Spában a Caterhammel indult F1-es versenyhétvégén is.
A Porsche csapatfőnöke, Andreas Seidl elmondta: „Igyekszünk felkészíteni Nicót arra, miként versenyezzen a lassabb GT-autók között, valamint hogy boldoguljon Le Mans-ban éjszaka. Már megvan a tervünk, ami lehetővé teszi számára, hogy kamatoztassa tehetségét a Le Mans-i bemutatkozásakor. Nagyon várjuk már, hogy együtt dolgozhassunk vele, és szeretnénk köszönetet mondani a Forrce Indiának, valamint csapatfőnökének, Vijay Mallyának, hogy engedélyezte ezt.” Hülkenberg a hírek szerint először a WEC Le Mans-i tesztjén, május 31-én ül majd új autójába, az F1-es monacói és kanadai versenyek között.
Ami a Porsche harmadik autóját illeti, annak másik két versenyzőjének kilétét még homály fedi. A németek korábban arról nyilatkoztak, hogy GT-versenyzőiket emelnék át az LMP1-be, de pletykáltak már más F1-es versenyzők (Jenson Button, Fernando Alonso) érkezéséről is.