Musorujsag
Élő Eredmények

Megmutatta 2015-ös versenyautóját a Lotus

Lotus
A Lotus hétfő délután nyilvánosságra hozott néhány renderelt képet 2015-ös Forma-1-es autójáról. A Mercedes erőforrásaival ellátott versenygépről – ami a vezetőség reményei szerint visszajuttatja a csapatot a dobogóra – az ügyvezető és a technikai igazgató is beszélt.
Lotus E23 (Kép: Lotus) Lotus E23 (Kép: Lotus)

Az enstone-i alakulat kiábrándító szezonon van túl: 2014-ben – miután egy évvel korábban folyamatosan a dobogós helyezésekért harcolt és negyedik lett a gyártók bajnokságában – versenyzői csak három alkalommal kerültek a legjobb tíz közé. A csapat dolgát szinte folyamatosan műszaki problémák nehezítették, a vezetőség azonban elismerte: a gyenge szereplésért nem lehet csak a Renault-t hibáztatni, hiszen az E22-es több tervezési hibával is rendelkezett. A 2015-ös szezonnak új motorpartnerrel (Mercedes) és friss motivációval vágnak neki, reményeik szerint idén sikerül elfeledtetni a 2014-es botlást, az E23-assal pedig a dobogósok közé is visszatérhetnek.

„Az E23 egy új korszak képviselője” – idézi az istálló hivatalos közleménye az ügyvezetőt, Matthew Cartert. „Nemcsak a Mercedes-erőforrásról beszélek, hanem annak a rengeteg munkának a gyümölcséről is, amit a tél folyamán végeztünk. Fejlesztettük az aerodinamikai osztályt, a szimulátorunkat és a tervezési folyamatokon is javítottunk, ezek pedig mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az új autóval nagy lépést tegyünk előre. Biztosak vagyunk benne, hogy az idei konstrukció és az egész csapat komoly fejlődésre lesz képes. Itt az ideje, hogy magunk mögött hagyjuk a 2014-es idény csalódásait és kiélvezzük az elmúlt 12 hónap kemény munkájának gyümölcsét. Készen állunk, hogy visszatérjünk a minket megillető helyre, vagyis a sport csúcsára!”

„Ezzel az autóval komoly előrelépést tehetünk” – kezdi a technikai igazgató, Nick Chester. „Nem titok, hogy a tavalyi versenygéppel nagyon sokat szenvedtünk, de minden területet kivizsgáltunk, melyen problémák léptek fel. Sikerült fejlődést elérnünk a szélcsatornában, valamint a karosszériával és a hűtéssel kapcsolatban is. Számításaink szerint az E23 sokkal jobban teljesít majd, mint az elődje. A legnagyobb változást természetesen az új motorszállító jelenti. Váltottunk, mert úgy éreztük, hogy ezen a területen nyerhetünk legtöbbet, már ami a teljesítményt illeti, de természetesen figyelembe vettük a vezethetőséget, a megbízhatóságot és a hűtést is. Az E22-esről megfelelő adatok érkeztek a szélcsatornából, az autóban rejlő lehetőségeket azonban nem tudtuk kiaknázni, szóval most arra is odafigyeltünk, hogy egy sokkal jobban alkalmazkodó versenygépet hozzunk létre” – folytatja.

„Tavaly nagy csapás ért bennünket, amikor a szezon felénél betiltották a FRIC-felfüggesztést. Az E23-as autó felfüggesztését már az új szabályoknak megfelelően építettük, azaz nem próbáltuk továbbfejleszteni a korábbi rendszert, amit egy másfajta működéshez terveztünk. Tavaly nagyon sokat tanultunk a versenyautóról, ezeket az információkat pedig most igyekszünk hasznosítani. Tudjuk, hogy nagy lépést tettünk a helyes irányba, igaz arról nincsenek információnk, hogy az autónk milyen teljesítményt nyújt majd a többiekhez képest, de most egyértelműen azzal számolunk, hogy versenyképesebbek leszünk, mint voltunk a 2014-es szezonban” – zárta gondolatait a szakember.

Array
(
    [replacement] => 
		
		

    [shortcode] => 
		
		

    [title] => Lotus E23 (Kép: Lotus)
    [image] => //cdn.cms.mtv.hu/wp-content/uploads/sites/10/2015/01/e23_2015-launchcamera1-1024x390.jpg
    [alignment] => aligncenter
)

További tartalmak