A Marussia régóta komoly pénzhiánnyal küzd, ám valódi kálváriája az Orosz Nagydíj után vette kezdetét. Az egylet kénytelen volt kihagyni a 2014-es szezon utolsó három futamát, sőt csődeljárás alá került, később pedig árverésre bocsátották bizonyos értékeiket. A decemberi aukció során az istálló Banburyben található főhadiszállását a Forma–1-ben 2016-ban bemutatkozó Haas-csapat vásárolta meg, így felröppentek olyan pletykák, hogy talán Gene Haas az a titokzatos befektető, akinek segítségével a Marussia visszatérhet a rajtrácsra. (Igaz, Manor néven, hiszen a korábbi tulajdonos Andrej Cseglakov távozása után az alakulat ezen a néven került fel a Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalos nevezési listájára.)
Az amerikai gárda csapatfőnöke, Günther Steiner ugyanakkor a napokban cáfolta ezen spekulációkat. „Megvásároljuk a bázisukat és talán néhány eszközt is, de nem fogunk részt vállalni az istálló futtatásában. Nem veszünk részesedést, és a szellemi tulajdonjogokat sem vettük meg. Egyes, a sajtóban terjedő hírek szerint ugyanis felvásároltuk a 2015-ös autó szellemi tulajdonjogait. Ez az állítás azonban nem fedi a valóságot” – nyilatkozta.
Az olasz Omnicorse úgy tudja, a rejtélyes megmentő nem más, mint egy indiai konzorcium, mely mögött a Ferrari áll. Az Autosport szakírója, Dieter Rencken szerint az üzletnek lenne is létjogosultsága. „Egyesek máris emlegetik azt a nem is olyan buta ötletet, hogy a Ferrari szeretne B-csapatot indítani a nagyon közeli jövőben – akár már márciustól. Talán ők lennének a Marussia rejtélyes megmentői? Lenne értelme” – írta a német.
Való igaz, a Ferrarinál nagy átalakítások zajlanak, egy szoros partnerkapcsolat kialakítása valamely kisebb istállóval pedig komoly segítséget nyújthatna a gárdának, hogy visszatérjen a Forma–1 élére. Sajtóértesülések szerint a Marussia ráadásul közel 20 millió dollárral tartozik a Ferrarinak, így a kiscsapat megmentése anyagi szempontból is hasznos lenne az olaszoknak. Mindazonáltal meg kell említeni, hogy a Scuderia már technológiai és motorpartneri szerződést kötött a 2016-ban debütáló Haasszal, azzal a csapattal, mely megvásárolta a Marussia bázisát.
Ha létezik is a titokzatos megmentő (akárki legyen is az) és a Marussia (Manor) túléli a telet, egészen bizonyos, hogy az istállónak a banbury-i központ helyett új főhadiszállás után kell néznie. Az Omnicorse értesülései szerint az alakulat kézenfekvő megoldást választ majd: egyszerűen visszatér oda, ahol – még Virgin néven – a Forma–1-es projektjét kezdte, vagyis a dél-yorkshire-i Dinningtonba.
A csapatnak ugyanakkor igyekeznie kell, ha ott akar lenni a 2015-ös rajtrácson, hiszen annak ellenére, hogy az első téli tesztig már csak kevesebb, mint egy hét, a szezonkezdésig pedig alig több mint másfél hónap van hátra, a Marussia (Manor) idei terveiről, sőt új autójáról sem tudunk még semmit.