Musorujsag
Élő Eredmények

A Force India tagad

Auto Motor und Sport
A Force India sportigazgatója, Otmar Szafnauer cáfolta azokat a híreszteléseket, melyek szerint csapata komoly anyagi gondokkal küzd, ezért hagyja ki a vasárnap kezdődő jerezi tesztet. A szakember elmondta, valóban spórolnak a visszalépéssel, de a döntésnek más okai is vannak.
A 2015-ös Force India festése, és új orra (Fotó: Force India media) A 2015-ös Force India festése, és új orra (Fotó: Force India media)

Az indiai alakulat tegnap jelentette be, hogy nem vesz részt a szezon első tesztsorozatán, mivel 2015-ös versenyautója még nem készült el, a tavalyi modellel való körözgetésnek pedig „nem lenne haszna”. A döntés egyes források szerint összefüggésben áll a csapat anyagi gondjaival: az F1-Insider.com állítása szerint a Force India több beszállítónak is tartozik, ezért döntött úgy, hogy visszalép az említett gyakorlástól. A weboldal úgy tudja, az istálló a Stratégiai Munkacsoporttal is közölte, komoly bajba került, adott esetben pedig új vevő után is nézhet.

A Force India sportigazgatója, Otmar Szafnauer azonban cáfolta a pénzügyi problémákkal kapcsolatos híreszteléseket. Elmondta, csapata nagyjából 500 ezer fontot spórol azzal, hogy kihagyja az első tesztet, ahol – a 2015-ös autó hiányában – csak a Mercedes erőforrását és a sebességváltót tesztelhették volna, végül azonban úgy döntöttek, ez nem éri meg a fáradtságot és a már összeget (az eredeti tervek szerint egyébként egy tesztpilótával gyakoroltak volna). A szakember igyekezett mindenkit megnyugtatni: kihangsúlyozta, a második teszten már csapata is jelen lesz, hiszen addig versenyautójuk nagyjából 90 százalékban kész lesz.

Az Auto Motor und Sport értesülései szerint a késésnek stratégiai okai lehetnek, a csapat ugyanis 2014 végén úgy döntött, hogy az eddig használt brackley-i szélcsatorna helyett a Toyota – jóval pontosabb és megbízhatóbb –kölni berendezésében fejleszti új autóját, hogy ezzel kerüljék el azon hibákat, amelyek tavaly hátráltatták őket, az átállás pedig értelemszerűen meglehetősen időigényes volt. A lap azt is megemlíti, hogy az istálló változtatni akar karosszériáján (állítólag teljesen új irányba indul az aerodinamika tekintetében), továbbá kifejleszt egy hidromechanikai felfüggesztést, amivel adott esetben rengeteg időt spórolhat: a beállításokat állítólag 40 perccel hamarabb elvégezhetik.

Szafnauer az egylet pénzügyi helyzetéről is beszélt, kihangsúlyozva, ő nem tud semmiféle anyagi gondokról. „Csapatunk 380 dolgozót foglalkoztat, akik időben megkapják a fizetésüket, továbbá nemrég mutattuk be az új támogatóinkat” – utalt a Mexikóvárosban tartott leleplezésre: itt debütált az autó 2015-ös festése és mutatkoztak be az új szponzorok. „Ha bajok lennének, Mexikóba sem utaztunk volna, szóval elmondhatom, hogy még élünk! És egyelőre minden a tervek szerint halad. A költségvetésünk megegyezik a korábbival, nagyjából 80 millió font. Ez a jelenlegi árfolyamon számolva nagyjából 110 millió euró lehet” – magyarázza a sportigazgató.

További tartalmak