Megújult külsővel, új versenyzőfelállással és támogatói háttérrel vág neki a Sauber a 2015-ös szezonnak. A svájci csapat 1993 óta íródó F1-es történetének leggyengébb szezonját teljesítette tavaly, amikor is pont nélkül, az utolsó előtti helyen zárta a bajnokságot. A kiscsapat azóta Adrian Sutiltól és Esteban Gutiérreztől is megvált, s helyüket idén a szponzori pénzeket hozó Marcus Ericsson és Felipe Nasr vette át – tartalékversenyző pedig a Ferrari patronáltja, Raffale Marciello lett.
A brazil újonc Nasrral együtt érkezett a csapathoz a Banco do Brasil, amelynek köszönhetően az istálló az elmúlt évek grafitszürke dizájnjáról kék-sárgára váltott. Az új autó elnevezésével a csapat régi hagyományait követi: a C34-es nevében a betű az alapító Peter Sauber feleségének, Christiane-nek a nevét jelöli, míg a 34-es szám arra utal, hogy a sportautós időszakot is beleszámítva a mostani az istálló 34. konstrukciója.
Az új gép orra jelentősen eltér a tavalyiétól, köszönhetően a megváltozott szabályoknak: az istálló cápaorra emlékeztető, a 2014-esnél jóval szélesebb megoldásához hasonlót eddig nem láthattunk idén.
„A 2014-es egy kiábrándító év volt számunkra. De ez már a múlt, mi már a jövőbe tekintünk. Tanultunk a hibákból, és magabiztosan vágunk neki az új szezonnak” – nyilatkozta a bemutató kapcsán a csapatfőnök, Monisha Kaltenborn. „Muszáj javítanunk a helyezésünkön, a bajnoki pontokért kell harcolnunk” – tette hozzá.
A Sauber új versenyzőpárosa meglehetősen rutintalan, Ericsson második szezonját kezdi, míg Nasr az elsőt. Az osztrák azonban optimista. „Nagyon örülök mindkét új versenyzőnknek, akik új lendületet adnak a csapatunknak. Mindketten fiatalok, tehetségesek, motiváltak. A Forma–BMW-ben és a Forma–3-ban is nyertek, az utolsó lépcsőfokot pedig mindkettejük számára a GP2 jelentette. Miközben Marcusnak már van egy szezon a háta mögött, Felipének ez az újoncéve, azonban teszt- és tartalékversenyző volt az elmúlt szezonban a Williamsnél. Nagyon bizakodó vagyok a párosunkat illetően” – fogalmazott Kaltenborn.