A négyszeres világelső Sebastian Vettel sorozatban a második tesztnapot is az élen zárta. A német 88 kört teljesített. A második helyen – szintén sorozatban másodszor – a Sauber új versenyautója végzett, ezúttal a brazil újonccal, Felipe Nasrral a volánnál. Nasr, akárcsak tegnap csapattársa, Marcus Ericsson, lágy keveréken, valamint vélhetően igen könnyű autóval futotta meg a képzeletbeli ezüstéremhez szükséges időt.
A legtöbb kilométert ezúttal is a címvédő Mercedes-csapat autója pumpálta az autóba, és Lewis Hamilton jó úton is volt afelé, hogy túlszárnyalja csapattársa, Nico Rosberg tegnapi eredményét, amikor nem sokkal ebédidő után, a bokszutcába visszatérve megállt alatta a W06-os – alig valamivel azelőtt, hogy a reggel óta a pálya felett tartózkodó felhőtakaróból cseperegni kezdett volna az égi áldás. A szerelők hűtővíz-szivárgást állapítottak meg az Ezüst Nyílon, a brit világbajnok számára pedig ezzel be is fejeződött a körözés.
A brackley-iek számára öröm lehet az ürömben, hogy az utolsó óra kezdetén erősebben is rázendített az ég a jerezi létesítmény környékén, így pedig a csapatok lelkesedése is jócskán alábbhagyott. Csupán a Toro Rosso újonca Max Verstappen – akinek autóját épp eddigre hozták rendbe –, a sauberes Nasr, valamint az éllovas Vettel foglalkozott érdemben vizes pályás programmal.
Az utolsó percekben Jenson Button is kilátogatott még a bokszból néhány kör erejéig, mivel a McLaren-szerelők szinte egész napos munkájának köszönhetően a reggeli órákat követően ismét sikerült életet lehelni a rakoncátlankodó Honda-erőforrásba. Versenyképes időkkel azonban újfent adós maradt a wokingi gárda.
Végezetül egyáltalán nem futott mért kört, s ezzel az eredménylista legvégén zárt a red bullos Danyiil Kvjat, akit egész nap felvezető körökre kárhoztatott, hogy már kora reggel megrongálta az RB11-es orrát. Az orosz pilóta ennek következtében – tartalékelem híján – végig első szárny nélkül vezetett.
Az edzés krónikájához hozzátartozik, hogy a vasárnapihoz hasonlóan ma is roppant kevés, szám szerint egyetlen egy, piros zászlós periódust jegyezhettünk csupán fel. Ezt Pastor Maldonado Lotusa okozta, amelyben a hajtáslánc mondta fel a szolgálatot a pálya hátsó részén.
A jerezi teszt programja ezennel féltávhoz érkezett; holnap reggel 9 órától pedig ismét felbőgnek a motorok a dél-spanyolországi versenypályán.
A jerezi teszt második napjának végeredménye | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|