Musorujsag
Élő Eredmények

A Mercedes kijátszotta az orrkamerákra vonatkozó szabályt?

Auto Motor und Sport
Kijátszotta a Mercedes az orrkamerák elhelyezésére vonatkozó szabályt. A csapat az utolsó tesztre módosított eredeti, szabálytalan megoldásán – újításuknál pedig meglehetősen kreatívak voltak.
A Mercedes módosított orrkamerája (Fotó: Batchelor / XPB Images) A Mercedes módosított orrkamerája (Fotó: Batchelor / XPB Images)

Mint arról már beszámoltunk, három istálló, a Mercedes, a Ferrari és a Toro Rosso is szabálytalan orrkamera-megoldással vágott neki a 2015-ös felkészülés idénynek. Az autók elején kötelezően elhelyezendő kamerákat ezen csapatok a megengedettnél hosszabb rögzítéssel, az orrból kiemelkedve, apró szárnyakként szerelték fel autóikra, ezzel segítve annak aerodinamikáját. Csakhogy az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting körlevélben jelezte a csapatoknak, a hasonló kialakítást nem fogja tolerálni, az ugyanis meglátása szerint nem felel meg a szabályoknak.

A Toro Rosso már a múlt heti tesztre változtatott megoldásán: visszatért a többiek által is használt oldalsó elhelyezésre. A Ferrari egyelőre továbbra is a szabálytalan kamerákkal köröz Barcelonában, a Mercedes viszont csütörtökön már az átalakított megoldását vitte pályára. Ez azonban szintén eltér a megszokottól, s vélhetően újabb viták tárgyává válik még.

A vonatkozó szabály egyfelől rögzíti a kamera pontos méreteit, másfelől azt is megszabja, hogy a rögzítés nem lehet hosszabb 15 milliméternél, és azt az orr oldalán kell elhelyezni. Ez utóbbi kitételeknek az említett csapatok első megoldása nem felelt meg, hiszen nem csupán hosszabb volt a rögzítésük, a kamera az orr fölé is emelkedett. A Mercedes az új kialakítást úgy formálta, hogy az valóban az orr oldalán legyen rögzítve, és a kamera az orrhoz képest a meghatározott maximális értékben belüli távolságra helyezkedjen el. Ugyanakkor továbbra is igyekeztek kihasználni a kamera aerodinamikai előnyeit, így azt egy függőleges elem segítségével magasan tartották.

Az Auto Motor und Sport egyelőre nem tudja, mit szól az FIA az új megoldáshoz (a teszteken lehetséges szabálytalan elemeket is használni), ám azt biztosra veszi, hogy a szövetség alaposan megvizsgálja azt. Rajtuk kívül még a Ferrarinak kell reagálnia az FIA felszólítására, s az első kép alapján az új Force India megoldása sem biztos, hogy eleget tesz az előírásoknak.

 

További tartalmak