Musorujsag
Élő Eredmények

Rájuk sem ismerni: A Toro Rosso ma bemutatta „valódi” 2015-ös autóját!

Autosport, Auto Motor und Sport
Ahogyan azt a bemutatójuk napján ígérték, szinte egy teljesen új autóval állt elő a Toro Rosso az utolsó téli teszten Barcelonában. A technikai igazgató elemezte a változásokat.
Carlos Sainz a megújult Toro Rossóval (Fotó: Batchelor / XPB Images) Carlos Sainz a megújult Toro Rossóval (Fotó: Batchelor / XPB Images)

Amikor január utolsó napján Carlos Sainz és Max Verstappen lerántotta a leplet a 2015-ös Toro Rossóról, valójában csak egy amolyan átmeneti versenygép tárult a nagyközönség szeme elé. James Key, a csapat technikai igazgatója már akkor előrebocsátotta: ez a versenygép félig még a 2014-es autójuk, melyre számos komoly újítás érkezik a felkészülési időszak hajrájában.

Így is történt: a ma rajtoló második barcelonai teszten már egy teljesen új, a Williamsére emlékeztető rövid orrkúppal ellátott SRT10-es gurult pályára – számos további újítással a kasztnin és a borítás alatt.

A programot nem véletlenül építette fel így a faenzai csapat: Jerezben és a múlt heti négy tesztnapon még csupán két újonc versenyzőjét, valamint az autó alapjait igyekezett felmérni. „Látni akartuk, hogy az autó mechanikailag rendben van-e. És a versenyzőknek is kilométereket kellett gyűjteniük” – nyilatkozta James Key az Auto Motor und Sportnak. „A biztonságos utat választottuk. Egy konzervatív autót használtunk, ezzel kezdtük meg az alapozást” – tette hozzá az Autosportnak.

Majd a ma bemutatott „valódi” új autójukról is beszélt. „Ez az a versenyautó, amit szívem szerint már a bemutatón is lelepleztem volna, mert hatalmas előrelépés az akkor látott változathoz képest. Ezen dolgoztunk annyit” – mondta.

Ezen autón a legnagyobb változást kétségkívül az új, rövidebb orrkúp jelenti. „Az autó egészében is drámaian eltér attól, amivel kezdtünk. Lényegében egy teljesen új kocsi: más az aerodinamikája, a hűtése, a felfüggesztése, valamint az orra is.”

„A Williams irányát követtük. Mindig tudtuk, hogy ez a helyes út, az egyetlen ok, ami miatt elhúzódott a bemutatása, hogy technikailag ez sokkal bonyolultabb a tesztek miatt, és szerettünk volna biztosra menni. Az előző változat egy hosszabb, az aerodinamikai teljesítmény szempontjából semleges megoldás volt, de ezzel már befejeztük. Alapvetően azt a célt szolgálta, hogy ne aggódjunk a törésteszt teljesítése miatt. De végül ezt elég könnyen megcsináltuk. Ez az autó többi részével együtt már egy igazi versenyautó.”

„Mindent újraterveztünk: az orrot, az oldaldobozokat, a padlólemezt, a hűtést, a szárnyakat, a fordítólemezeket, az első tengelyt” – folytatja Key. „Az oldalszekrények karcsúsításához a hűtést is módosítottuk. A megbízhatóságunk már egészen jó volt, most a vezethetőségre került a fő hangsúly. De ez olyasvalami, amit szoftverekkel meg lehet oldani.”

A Toro Rossóra a második „bemutató” után mozgalmas program vár a következő négy napban. A mérnököknek le kell ellenőrizniük valamennyi fejlesztésüket, a versenyzőknek pedig meg kell találniuk a legideálisabb finombeállításokat is. Amennyiben mindent a terv szerint halad, a Toro Rosso számításai szerint teljesen megújult autójuk nem kevesebb, mint 0,9 másodperccel válhat gyorsabbá, mint elődje volt.

További tartalmak