Musorujsag
Élő Eredmények

Hogy sikerült a Ferrari első idei versenyszimulációja?

Ferrari, Auto Motor und Sport
Nagy lépésnek nevezte a Ferrari technikai igazgatója, hogy csapata ma Kimi Räikkönennel teljesítette első idei teljes versenyszimulációját. De mennyire sikerült jól a finn 66 körös virtuális futama a riválisokhoz képest?
Kimi Räikkönen (Fotó: Schaber / XPB Images) Kimi Räikkönen (Fotó: Schaber / XPB Images)

Kimi Räikkönen a maga 136 körével a harmadik tesztnap második legszorgalmasabb versenyzője volt, ám talán ennél is fontosabb, hogy a finn szombaton teljesítette a Ferrari első valódi versenyszimulációját az SF15-T-vel.

A finn az ebédszünet előtt amolyan időmérő-szimulációval hangolt, aztán délután egy formációs körrel kezdte, majd egy megszakítások nélküli, három etapra bontott, 66 körös versenyszimulációval folytatta programját. James Allison technikai igazgató elégedetten nyilatkozott napi munkájukról. „Sok kört tettünk meg a téli teszteken, de amíg nem teljesíted az első versenyedet, és nem körözöl megállás nélkül – leszámítva persze a kerékcseréket –, addig nem jelentheted ki, hogy készen állsz Melbourne-re. Emiatt boldogok vagyunk az első teljes versenytávunkkal, amit a tél folyamán megtettünk, örülünk annak is, hogy ezt első próbálkozásra sikerült végigcsinálnunk, és jó volt a megbízhatóságunk” – értékelt a brit szakember.

„Azzal is elégedett vagyok, ahogyan az elmúlt két tesztnapunk alakult, mert egyértelműen kiderült, hogy az autónk úgy működik, ahogyan vártuk. A téli tesztek Európában persze mindig hagynak kérdőjeleket, hiszen mégsem ugyanolyan, mintha Bahreinben lennénk, de nem ég és föld a különbség. Amilyennek itt mutatkozik az autó, általában jórészt olyan lesz a nagydíjakon is a szezon során. Szerintem a miénk egy jól felszerelt autó, arra számítunk, hogy a versenyeken is hasonló lesz a viselkedése.”

 

A versenyszimuláció

Ami a Ferrari versenyszimulációját illeti, érdemes megjegyezni, hogy Räikkönennel egy időben délután Daniel Ricciardo és Felipe Massa is teljesített hosszabb etapokat – jóllehet nem mindig voltak azonos gumistratégián a finnel – a pontos üzemanyag-mennyiségüket pedig nem ismerjük.

A Red Bull ma elsősorban teli tankkal körözött a pályán, s a Scuderiához képest igencsak kiegyensúlyozottnak tűnt. Ricciardo azonos keveréken az Auto Motor und Sport számításai szerint átlagban 0,43 másodperccel volt gyorsabb Räikkönennél, ráadásul a közepes gumin teljesített egy olyan 16 körös etapot is, amely során köridői mindvégig 1:30,0 és 1:30,9 másodperc között mozogtak, azaz rendkívül kiegyensúlyozottak voltak.

2007 bajnoka képzeletbeli versenyét a közepes gumin kezdte, majd 20 mért kör után a kemény keverékre váltott. Ezen típuson 15 mért kört futott, majd feltették autójára a Pirelli jelöletlen téli abroncsát (azt a gumitípust, amelyet az idény során nem is használhatnak…), mely további 25 mért körig bírta (a ki- és bevezető köröket ebbe nem számítottuk bele).

Első etapjának átlaga 1:31,1 másodperc volt. Ezzel egy időben a kemény keveréken Felipe Massa egy 18 körös hosszú etapot teljesített. A Williams átlagideje ezalatt 1:30,56 másodperc volt. Räikkönen ezt követően aztán 1:30,6-os, majd 1:28,8-as átlagidejű etapokat teljesített. Csak összevetésképpen: Ricciardo a már említett 16 körös etapján az Auto Motor und Sport adatai szerint 1:30,42-es átlagot teljesített, míg később egy 10 körös etapja 1:30,12-es átlagot hozott. Figyelembe véve a stratégiák közötti esetleges különbségeket, mindez tehát előrevetíti, hogy a Ferrari, Red Bull, Williams hármas között valóban nagy csata várható.

A Mercedes mindeközben más programon volt, ám Ricciardo a nap végén elmondta, senkinek ne legyenek illúziói a bajnokcsapat formája felől. „A melbourne-i első két rajtsorban a két Mercedes fog állni. Úgy mennek, mint tavaly, egy teljesen más dimenzióban. Mögöttük viszont jön a Ferrari, a Williams és mi” – rangsorolt a háromszoros futamgyőztes ausztrál.

Räikkönen versenyszimulációja körről körre:

 

 

További tartalmak