Musorujsag
Élő Eredmények

A motorgyártók már nem kérnek a V8-asokból

Speedweek, Motorsport-Total
Barcelonában ismét tárgyalóasztalhoz ültek a motorgyártók képviselői, hogy megvitassák, milyen változtatásokra lenne szükség a 2017-es évadtól.
A motorgyártók tanácskozása Barcelonában (Fotó: Batchelor / XPB Images) A motorgyártók tanácskozása Barcelonában (Fotó: Batchelor / XPB Images)

A Stratégiai Csoport az elmúlt hónapokban már többször is egyeztetett arról, miként változtassa meg a Forma–1 szabályait, hogy vonzóbbá tegye a sportágat a nézők számára. A motorgyártók már jó ideje tárgyalnak az 1000 lóerőnél erősebb erőforrások bevezetésének kérdéséről, ám miután nézőpontjuk erősen eltért, idáig nem sikerült megállapodniuk.

Szombaton a barcelonai teszt idején ismét tárgyalóasztalhoz ültek, mégpedig a Mercedes motorhome-jában, s arról állítólag már sikerült megegyezniük, hogy két év múlva sem térnek vissza a V8-as szívómotorokhoz, azaz ragaszkodnak a tavaly bevezetett új turbókhoz és hibridtechnológiákhoz.

Az egyeztetésen a Mercedest a motorrészleg feje, Andy Cowell, a Ferrarit a technikai igazgató James Allison és a motorrészleget irányító Mattia Binotto, a Renault-t Rob White és Axel Plasse, míg a Hondát Arai Jaszuhisza képviselte. A megbeszélésen a Speedweek értesülése szerint több javaslat is elhangzott, ám döntés egyelőre továbbra sem született. Annak lehetőségét viszont már elvetették, hogy egységesített hibridhajtást használjanak a résztvevők. Emellett szóba került az erőforrások költségeinek csökkentése, az 1000 lóerő megvalósíthatósága, valamint a motorhangok kérdése is – komolyabb eredmények nélkül

„Valóban volt egy találkozó a gyártók között, melynek témáját a 2017-es motorok jelentették. A specifikációkról szólt, erről vitáztunk és cseréltünk eszmét. Szeretnénk vonzóbbá tenni a sportágat, valamint csökkenteni a kiadásokat, mert gondolunk a partnerekre is. De megállapodás vagy egyezség nem született” – idézi Arai Jaszuhiszát a Motorsport-Total.

A V8-as motorokra való visszatérés Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója szerint rossz ötlet. „Alapvetően nem vagyok a 2017-es változások ellen, de ezekhez a szabályváltozásokhoz megfelelő indok is kell. Nem szeretném, ha retró versenyzésre váltanánk. Ha irányt váltunk, olyan utat kell választanunk, amely a gyerekeknek is tetszik – nem pedig visszamenni a múltba.”

„Az általunk 2014 óta használt motorok elsőrangú technológiát képviselnek, melyekkel a határokat feszegetjük. Tehát kár lenne érte, ha többé szóba sem kerülhetnének. Nem szabad komplikáltnak lennünk, de el kell tudnunk magyarázni az embereknek, hogy milyen kevés üzemanyagot használunk fel. Ez is érdekli az embereket, nemcsak a halk hangok” – érvelt Symonds.

Szintén a jelenlegi szabályok mellett van a Renault is. „A jövőbeni szabályokról beszéltünk, de amennyire én tudom, az egyeztetések nem haladnak. Alapvetően azonban tartanunk kell magunkat a mostani szabályokhoz. A Renault álláspontja az, hogy értékelni kell a mostani szabályok szellemiségét. Éveken át dolgoztunk ezeken az erőforrásokon, és nem azért, hogy csak három vagy négy évig használjuk őket. Nem lenne tehát túl hatékony egy másfajta technológiára váltani” – nyilatkozta Rémi Taffin, a francia cég szakembere, kiemelve, hogy nem zárkóznak el a változásoktól, de a stabilitás pártján állnak.

További tartalmak