Musorujsag
Élő Eredmények

Hamilton: Izgalmasabb, ha két istálló harcol a bajnoki címért

Sky Sports, Autosport, ESPN
Bár a csapattárssal vívott küzdelem is szórakoztató, sokkal izgalmasabb az, ha több alakulat harcol a világbajnoki cím megszerzéséért – jelentette ki Lewis Hamilton. A címvédő idei utolsó tesztnapja után az erőviszonyokról, márkatársáról és rajtszámáról is beszélt.
Lewis Hamilton (Fotó: Moy / XPB Images) Lewis Hamilton (Fotó: Moy / XPB Images)

A 2014-es évad többek között a Mercedes pilótáinak párharcáról marad emlékezetes: Lewis Hamilton és Nico Rosberg küzdelme csak az utolsó versenyen dőlt el és a brit győzelmével zárult. Sokak szerint ez az összecsapás idén is folytatódik, hiszen a technikai szabályok jóformán változatlanok maradtak, a stuttgartiak pedig nagyszerű alapokkal rendelkeznek (autójuk tavaly 16 győzelmet szerzett). A csapat teszteredményei is biztatóak: a W06-os nemcsak gyorsnak tűnik, hanem megbízhatónak is.

Az előjelek tehát kedvezőek a csapat számára, és könnyen elképzelhető az, hogy az idei év is Hamilton és Rosberg párharcáról szól majd, a címvédő azonban azt sem bánná, ha ezúttal több alakulat is bekapcsolódna a küzdelembe. „Szerintem sokkal izgalmasabb az, ha több csapat küzd a győzelemért” – idézi szavait a Sky Sports. „Úgy nőttem fel, hogy a Forma-1-et figyeltem és mókásabb volt azt nézni, hogy két csapat küzd egymással. Persze az is izgalmas, ha az ember a csapattársával harcol, de jóval mókásabb, ha egy másik istálló az ellenfél” – folytatja.

Tavaly a Mercedes versenyzői nemcsak a versenypályán küzdöttek egymással, a szezon második felében ugyanis egyre feszültebbé vált a csapaton belüli hangulat. Az utolsó futam után azonban Rosberg azonnal gratulált ellenfelének, aki nyilatkozatai során több alkalommal is nagyszerű ellenfélnek nevezte a németet, a légkör pedig a tesztek alatt is harmonikusnak tűnt. Ám a csapat sem hisz abban, hogy ez a folytatásban is így marad, ha ismét ők küzdenek a bajnoki címért. Hamilton szerint azonban mindenki igyekezett tanulni a tavalyi évből. „Voltak nagyszerű versenyeink, és most is ez a cél, hogy győzelmeket szerezzünk a csapatnak. Nem ültünk le és beszéltük át a tavalyi évet; azt hiszem nagyon sokat tanultunk 2014-ben, szóval nem is volt szükség arra, hogy átbeszéljük!”

Hamilton nyilatkozata során a tesztidényről is beszélt. Amikor megkérdezték, hogy mi az, amit az elmúlt napok eredményein felül el szeretett volna érni, szellemesen így felelt: „Még egy kicsivel több kört” – majd ismét kihangsúlyozta, csapata főként a megbízhatóságra összpontosított, tavaly ugyanis több műszaki hiba is nehezítette a Mercedes dolgát. „A megbízhatósággal sohasem lehetsz teljesen elégedett! Nem tudod, mikor van határon az autó, szóval problémák bármikor adódhatnak. Tisztában vagyunk ezzel, és természetesen igyekszünk javítani, de az autó már most megbízhatóbb, mint tavaly. Az a legjobb, ha teszten jönnek elő a hibák, de sohasem tudjuk, mi történik holnap, avagy az első edzésen. De mint mondtam, a csapat nagyon aprólékos munkát végzett!”

Ezt követően magáról a harmadik tesztnapról is ejtett pár szót. „Nem mondanám, hogy ez egy látványos nap volt. Össze tudtam rakni néhány kört, de a pálya lassabbnak tűnt, mint az első napon. Szerettük volna megérteni, miért. Az első napon jobban éreztem magam az autóban, szóval ki akartuk deríteni, hogy mi történt a pályával, avagy a gumikkal. Úgy tűnik, a pálya veszített egy kis tapadást, szóval érzés szempontjából nem ez volt a legjobb. Nico sem érezte jól magát az autóban egy nappal korábban; ő is ugyanerre panaszkodott. Úgy gondoljuk, a gumik kicsit másképp viselkednek, ezzel pedig nagyjából öt-hét tizedet veszítünk” – magyarázza.

A versenyzői panaszok ellenére a legtöbb szakember továbbra is a Mercedest tartja a szezon első számú esélyesének, Hamilton azonban még nem akar találgatni; elmondása szerint ő a tesztek alatt nem is figyelte az ellenfeleket, hiszen csak a saját dolgára összpontosított. „Csak találgatni tudunk, hogy [ki lesz legközelebb hozzánk], talán a Williams, vagy a Red Bull, vagy a Ferrari, de ez még lényegtelen, még nem kell tudnunk, ki lesz az. Amikor megérkezünk az első verseny helyszínére, szembe fogunk nézni az ellenfelünkkel, legyen az bárki! Reméljük, még mindig mi vagyunk az élen. De nem hiszem, hogy ezen kellene agyalnom, amikor hazamegyek. Nekem fel kell készülni és a mérnökökkel kell dolgozni, hogy biztosra vehessük, mindent megtettünk azért, hogy a lehető legjobban felkészüljünk erre a szezonra” – mondja a kétszeres világbajnok.

A szombati tesztnap után Hamilton rajtszáma (44) is szóba került, amit annak ellenére sem cserélt le, hogy tavaly ő hódította el a bajnoki címet. „Mindenki megkapta az egyest, amikor világbajnok lett, de számomra ez lényegtelen. A negyvennégyes sokkal többet jelent, mint az egyes. Ez az én családom száma. Ezzel kezdtem versenyezni és ezzel nyertem először bajnokságot. Nagyon sokat jelent nekem. Vettel volt egyes, Schumacher is volt egyes, minden bajnok volt egyes, de egyikük sem volt negyvennégyes” – érvel a címvédő, aki 2009-ben (még a régebbi szabályrendszerben) már viselhette a bajnoknak járó rajtszámot. „Nem mutatott túl jól az autón, a negyvennégyes szebb” – jegyzi meg.

A napokban szóba került, hogy Hamilton három évre 150 millió angol fontot követel csapatától a szerződéshosszabbításért cserébe. A Times információi szerint a brit pilóta elhatározta, hogy a mezőny legjobban fizetett versenyzőjévé akar válni, a Mercedes motorport-igazgatója, Toto Wolff viszont légből kapott nevezte ezt az információt. Most Hamilton – aki idén már menedzser nélkül egyeztet a csapattal – is kommentálta a híreszteléseket. „Azt mondtam Totónak, hogy igen kérem [a rekordösszegű fizetést” – viccelődött a harmincnégyszeres futamgyőztes.

További tartalmak