Musorujsag
Élő Eredmények

Hiba lenne leírni a McLarent?

Autosport
Noha a felkészülési időszak alatt szinte folyamatosan műszaki problémákkal küzdöttek, a McLaren-Honda vezetői továbbra is magabiztosan tekintenek a jövőbe és nyugodtan nyilatkoznak a sajtó képviselőinek. Az Autosport szakírója, Jonathan Noble úgy érzi, okkal.
Jenson Button (Fotó: xpbimages.com) Jenson Button (Fotó: xpbimages.com)

A McLaren tizenkét tesztnap alatt mindössze 1751 kilométert teljesített, azaz 2015-ös versenygépe csupán 52 kilométerrel futott többet, mint a Force India autója, pedig az indiaiak mindössze két és fél napig gyakorolhattak idei konstrukciójukkal. Többek között ez az adat is jól példázza, hogy a patinás brit alakulat felkészülése messze nem volt tökéletes: a csapat szinte folyamatosan műszaki hibákkal küzdött, miközben egyik állandó versenyzője is kidőlt, Fernando Alonso ugyanis balesete miatt nem vehetett részt az utolsó gyakorláson. Később kiderült, hogy a spanyol a szezonnyitót is kihagyja.

A problémák ellenére a csapat vezetői továbbra is magabiztosan tekintenek a jövőbe; az Autosport neves szakírója szerint nem ok nélkül. „Függetlenül attól, mit mondanak a hivatalos közlemények, ennél a McLaren és a Honda is többet szeretett volna tesztelni” – írja Noble. „Műszaki problémákkal szembesültek, és ott volt Alonso balesete is, a tesztszezonban tehát komoly hátrányba kerültek. Most úgy tűnik, a szezon eleje nagyon nehéz lesz a csapat számára, viszont én még mindig úgy érzem, hogy ha minden összeáll, jó eredményeik lehetnek. A pályán csak nagyon keveset láttunk abból, milyen lehetőségek rejlenek az autóban, azon kívül viszont mindenki nyugodt marad” – folytatja.

A szakíró megemlíti, hogy magáról az autóról Jenson Button és Alonso is pozitívan nyilatkozott, akárcsak Kevin Magnussen, aki az utolsó teszthéten a spanyol klasszist helyettesítette. „Ez nem a tavalyi autó továbbfejlesztett változata, nagyon másnak tűnik” – mondta a fiatal dán Spanyolországban. „Rendkívül következetes, kiszámítható és nagyon sima, egészen egyszerűen jól vezethető. Tavaly több alkalommal is meggyűlt a bajunk azzal, hogy az autó hátulja mozogni kezdett, amikor elkoptak az abroncsok; kiszámíthatóbb versenygépet akartunk. Az idei sokkal simább, sokkal kiszámíthatóbb, amikor vezeted” – tette hozzá a 22 éves sportember.

Az autó tehát jó, hangsúlyozza Noble, a technikai problémákat pedig előbb vagy utóbb meg kell oldania az alakulatnak, majd elkezdhetik kiaknázni az MP4-30-asban rejlő lehetőségeket. Ezekből pedig állítólag nincs hiány, a tesztek után ugyanis több szakember is megjegyezte, hogy maga a versenygép biztatónak tűnik, különösen az, hogy a csapat rendkívül szűkre szabta annak hátsó részét. Az MP4-30-ast egy másik neves szakértő, Craig Scarborough is dicsérő szavakkal illette legutóbbi elemzésében. Elmondta, hogy a csapattól érkező információk szerint a Honda hajtóegysége nagyjából olyan erős, mint a Mercedes 2014-es motorja volt; éppen ezért ő nem lepődne meg, ha a gárda még győzelmet is szeretne, viszont erre szerinte sem az év első felében kerül sor.

További tartalmak