Musorujsag
Élő Eredmények

Max Verstappen nagy dobása

Sky Sports
Hiába volt ismeretlen a pálya és hiába voltak nehezek a körülmények, Max Verstappen ismét bizonyított a kritikusoknak: a fiatal holland tapasztaltabb vetélytársait megelőzve hatodik lett az időmérőn és élete második F1-es hétvégéjén beérte édesapját.
Max Verstappen (Fotó: Xpbimages.com) Max Verstappen (Fotó: Xpbimages.com)

A Red Bull rengeteg kritikát kapott, amikor bejelentette, hogy 2015-ben a mindössze 17 éves Max Verstappen lesz a Toro Rosso egyik pilótája. A Forma-3-as Európa-bajnokság tavalyi bronzérmesét sokan tapasztalatlannak és túlságosan fiatalnak tartották a királykategóriás debütáláshoz, ő azonban már első hétvégéjén rácáfolt a kritikusokra, hiszen kieséséig (ezt egy műszaki hiba okozta) hibátlanul teljesített és jó esélye volt arra, hogy pontot, pontokat szerezzen.

A Maláj Nagydíj időmérőjén ismét felhívta magára a szakértők figyelmét és a hatodik rajtpozíció megszerzésével ismét „válaszolt” a kritikusoknak. Teljesítményét még figyelemreméltóbbá teszi az a tény, hogy a kvalifikáció utolsó szakaszában olyan körülmények között villantott, mellyel sokszor a tapasztalt versenyzőknek is meggyűlik a bajuk, egy olyan pályán, melyen korábban még egyetlenegyszer sem vezetett. „Élvezem, ha esőben kell vezetnem, a hatodik helyezéssel pedig mindent összevetve nagyon elégedett vagyok” – mondta az időmérő után.

A Sky Sports riportere később azt is megkérdezte, hogyan tudott a harmadik sorba kvalifikálni ezek között a nehéz körülmények között. „Tanulmányoztam a vizes íveket az előző szezonból, és ez rengetget segített. De azt hiszem, a legfontosabb az volt, hogy végig higgadt tudtam maradni a köröm alatt. Bizonyos szempontból gokartos íveket használtam! Már tavaly is használtam őket, és gyors voltam. Mindössze három kört állt a rendelkezésemre, szóval nem volt túl sok időm megtapasztalni, melyik utat kell választani, de ez a módszer bejött!” – meséli vidáman.

Miközben Verstappen ismét a figyelem középpontjába került, a szintén remekül kezdő csapattárs, Carlos Sainz már az időmérő második szakaszában kiesett, miután a vizes pályán nem tudott javítani addigi legjobbján. „Mindketten a határon autózunk és folyamatosan jobb és jobb teljesítmény elérésére ösztönözzük egymást” – mondta a balszerencsés spanyolról, majd hozzátette: „Igyekszünk folyamatosan jobbá tenni az autót. Az a legfontosabb, hogy együttműködjünk és dolgozzunk az autó jobbá tételén!”

A fiatal pilóta egy dologban már beérte édesapját: Jos Verstappen legjobb időmérős eredménye hosszú Forma-1-es pályafutása során egy hatodik pozíció volt az 1994-es Belga Nagydíj kvalifikációján (a versenyen másnap harmadik lett). „Nagyon büszke vagyok rá! Sokkal jobban teljesít, mint én a saját pályafutásom során” – mondta az elégedett édesapa. „Ahogy csak tudtam, igyekeztem segíteni neki: mielőtt kigurult a pályára, beszéltem vele, hogy mire gondoljon odakinn, hiszen nagyon kevés tapasztalta van. A munkát azonban neki kellett elvégeznie! És hihetetlen volt! Persze sokat kell még tanulnia, de nagyon-nagyon boldog vagyok ebben a pillanatban” – tette hozzá.

Verstappen az 1961-es Olasz Nagydíj óta a legjobb időmérős eredményt érte el tizenévesként (akkor a mexikói Ricardo Rodríguez az első sorba kvalifikált), holnap pedig ő lehet minden idők legfiatalabb pontszerzője, ám akkor sem kell kétségbe esnie, ha végül nem kerül a legjobb 10 közé, hiszen ennek a rekordnak a megdöntésére még két év fog a rendelkezésére állni. „Nyugodt vagyok, és már csak a futamra összpontosítok” – jegyezi meg a vasárnappal kapcsolatban. Édesapja eközben elmondja, hogy a fiú hosszú ideig a pályán marad még, hiszen elemeznie kell az adatokat és videókat kell néznie a rajtról, azaz a pillanatnyi siker ellenére sincs megállás: továbbra is keményen kell dolgozni.

További tartalmak