Musorujsag
Élő Eredmények

Wolff: A V6-os marad, majd a karosszérián változtatunk

Formula-1.com
A jelenleg még csak tervben lévő 2017-es szabálymódosítások sokkal nagyobb hatással lesznek a versenyautók karosszériájára, mint a jelenleg használatban lévő erőforrásokra – jelentette ki a Mercedes motorosport-igazgatója, Toto Wolff.
Toto Wolff (Fotó:  XPB Images) Toto Wolff (Fotó: XPB Images)

A Forma-1 irányítói és a csapatok vezetői az elmúlt hetekben, hónapokban több alkalommal is tárgyalóasztalhoz ültek és a sport jövőjéről egyeztettek. Noha a megbeszélések során komolyabb áttörést egyelőre nem sikerült elérni, a felek egyetértenek abban, hogy a jövőben – leghamarabb a 2017-es szezonban – látványosabbá és nehezebben vezethetővé kell tenni a versenygépeket, a hajtóegységekből pedig a jelenleginél több lóerőt kell kipréselni.

A részleteket illetően azonban már nem ilyen nagy az egyetértés. A Forma-1 Menedzsmentet (FOM) vezető Bernie Ecclestone például száműzné a jelenleg használt V6-os turbófeltöltős erőforrásokat. Ezek véleménye szerint kulcsszerepet játszottak az érdeklődés csökkenésében, hiszen a nézők, sőt a szponzorok is sokkal jobban szerették a jelenleginél jóval hangosabb V8-as szívómotorokat. A gyártók eközben kitartanak a 2014-ben bevezetett motorformula mellett, az 1000 lóerős álomhatárt pedig ezek továbbgondolásával és nem radikális módosításokkal szeretnék elérni.

Természetesen a Mercedes is ezt az irányt támogatja, a rossznyelvek szerint azonban nemcsak azért, mert ki akar tartani a hibrid-technológia mellett, hanem azért is, mert így – a motorformula megtartásával – konzerválhatja jelenlegi előnyét, ami elsősorban az erőforrásokból adódik. Ezzel a felvetéssel a Forma-1 hivatalos honlapjának riportere is szembesítette a gyár motorsport-igazgatóját, aki a kérdés hallatán igyekezett tiszta vizet önteni a pohárba: elmondása szerint a 2017-es szabályváltozások elsősorban nem az erőforrásokra összpontosítanak majd.

„Úgy vélem, a szabályok meg fognak változni a 2017-es szezonban” – kezdi. „A csapatok már tárgyaltak a Nemzetközi Automobil Szövetséggel és Bernie Ecclestone-nal arról, miként lehetne sokkal látványosabbá és gyorsabbá tenni a versenygépeket. Most itt tartunk. Szerintem a módosítások sokkal inkább az autók karosszériájával lesznek kapcsolatosak, mintsem az erőforrásokkal. Nem változtatunk sokat a jelenlegi alapelveken, beleértve a hibrid-rendszert és az energia-visszanyerő rendszereket” – magyarázza az osztrák szakember.

„Napjainkban itt tart a technika, az utcai autók gyártása során is ezeket a megoldásokat alkalmazzák, szóval ez fontos a gyárak számára. Sokkal többet tehetünk a karosszéria esetében. Végül természetesen az erőforrásokkal is. Nem lehetünk szégyenlősek, hiszen látnunk kell, mely területeken tudunk még javítani” – zárja gondolatait Wolff, aki tehát továbbra is kitart a turbómotorok mellett, akárcsak a Renault vezetői.

További tartalmak