A Mercedes a pénteki szabadedzések után változtatott az addig használt beállításokon, hiszen javítani akart a versenygépek gumikezelésén, hogy a hosszabb etapokon is harcban tudjon lenni a Ferrarival. Az új beállításokat csak a szombati szabadedzésen és az időmérőn próbálhatták ki, a gyakorláson azonban lényegesen melegebb volt a pálya és a levegő hőmérséklete, mint lesz a vasárnapi futam alatt, a kvalifikáción pedig a pilóták csak rövid etapokat futottak.
Az új beállításokat tehát még nem próbálhatták ki a futamával megegyező körülmények között, a Mercedes motorsport-igazgatója azonban nem aggódik, és továbbra is kitart a csapat döntése mellett. „Már helyrehoztunk néhány dolgot, melynek pénteken még éreztük a hiányát” – idézi Toto Wolff szavait a motorsport.com. „Sajnos nem volt időnk arra, hogy a pénteki edzések után kipróbáljuk őket éjszakai körülmények között, de azt hiszem helyes döntést hoztunk, és sikerült megtalálnunk a megfelelő tartományt. Azt hiszem a futamon ez be fog bizonyosodni!”
„Való igaz, hogy vállaltunk egy kis kockázatot, de nem mondanám, hogy a beállítások kialakítása során csak találgattunk, hiszen a mérnökeink a legjobb tudásukat bevetve alkották meg ezeket a beállításokat; mindent megtettek azért, hogy a gumikezelés a lehető legjobb legyen. Úgy érzem, mindent jól csináltunk, de az igazság úgyis vasárnap este derül ki” – folytatja gondolatmenetét az osztrák szakember, majd azt is elmondja, egészen pontosan mi volt a probléma.
„A felületi hőmérséklettel volt problémánk. Az abroncsnak van egy felületi hőmérséklete és egy belső hőmérséklete [az előbbit a csúszkálás adja, az utóbbit meg a gumi deformálódása]. Ezeknél kell megtalálni az egyensúlyt, ráadásul két gumi esetében, pénteken azonban nem tudtuk megfelelően felmelegíteni a gumikat” – magyarázza Wolff, kinek csapata Malajziában (ahol a Ferrari szerezte meg a győzelmet) is küzdött azzal, hogy a nagy leszorítóerő miatt az abroncsok túl nagy terhelést kaptak és belülről túlságosan forróvá váltak.
Wolff szerint a Ferrari ezen a megmérettetésen is komoly ellenfél lehet. „Arra számítok, hogy a Ferrari erős lesz. Abban az esetben, ha a Ferrari autói valóban erősek lesznek, akkor az első négy nagyon közel lesz egymáshoz, ez pedig egyet jelenthet azzal, hogy különböző stratégiákat kell alkalmaznod, hogy reagálni tudj a történetekre” – zárja gondolatát a sportvezető, kinek autó az első (Lewis Hamilton) és a harmadik (Nico Rosberg) helyről vághatnak majd neki a futamnak.
A bahreini futamot a Duna élőben közvetíti 16:30-as kezdéssel. A közvetítés online is nézhető lesz a Hirado.hu-n!