Musorujsag
Élő Eredmények

De hogy került Vettel folyton Rosberg elé?

Boxutca, Auto Motor und Sport
A bahreini futam legizgalmasabb jelenetei közé tartozott a két német, Nico Rosberg és Sebastian Vettel vissza-visszatérő csatája. De hogy került a mercedeses rendre ferraris kollégája mögé?
Nico Rosberg első előzése Sebastian Vettel ellen (Fotó: Charniaux / XPB Images) Nico Rosberg első előzése Sebastian Vettel ellen (Fotó: Charniaux / XPB Images)

Nico Rosberg elrontott időmérőjének köszönhetően a harmadik rajthelyről, közvetlenül Sebastian Vettel mögül vágott neki a szahíri versenynek. Az első métereken nem sikerült megelőznie honfitársát, mi több, pozíciót vesztett Kimi Räikkönennel szemben. Ezt követően azonban mindkét ferrarist maga mögé utasította, s felzárkózott másodiknak Lewis Hamilton mögé.

Csakhogy ezzel csupán részsikert aratott a Ferrari felett. Miután Vettel a futam során mindkét alkalommal előbb ment ki kereket cserélni, mindkétszer sikerült honfitársa elé vágnia. A versenyt követően azonban kiderült, nem csupán e bevett taktikai módszeren múlt, hogy Rosbergnek újra meg újra meg kellett küzdenie a Ferrarival második helyéért – a tavalyi bajnok ezüstérmesnek ugyanis egyik kerékcseréje sem sikerült tökéletesen.

„Mindkétszer volt némi problémánk a kiállásoknál” – magyarázta Rosberg. „Ennek konkrét oka is van: a főszerelőmnek haza kellett repülnie, mert nem érezte jól magát. Ő nagyon fontos része a csapatnak, és emiatt nem is lehet száz százalékig pótolni.”

Hogy mennyire nem, azt a Kínában saját kerékcsererekordját 1,85 másodpercre javító gárda kiállásainak időtartama is megmutatta. Rosberg mindkét szervizelése (25,311 mp és 25,418 mp) tovább tartott, mint Vettelé, s a két alkalommal összesen 1,771 másodpercet veszített honfitársával szemben.

Vettel elévágása persze nem csak ezen múlt. Azzal, hogy mindkét esetben korábban hajtott boxba, értékes másodperceket nyert riválisával szemben. Miközben Rosberg kénytelen volt kint maradni elkopott, s emiatt lassabb gumiján, Vettel kihasználhatta új gumija tempóelőnyét.

Az alábbi táblázatból jól látható, hogy Vettel az első kerékcserénél több mint két másodpercet nyert Rosberggel szemben azáltal, hogy egy körrel korábban állt ki; míg a második alkalommal ez a különbség több mint duplájára nőtt, miután Rosbergnek ekkor két körrel kellett tovább várnia a cserére, mivel a Mercedes elsőként az élen haladó Hamiltont hívta a boxba. Mindez összesen 4,6 másodperces időveszteség, ami jól illusztrálja az efféle taktikázás előnyeit, s azt is, miért kap olyan fontos szerepet az időmérő edzés, mely lényegében arról is dönt, csapaton belül melyik versenyzőé a kedvezőbb stratégia.

Vettel köridői (mp) Rosberg köridői (mp)
Első kiállás
13. kör 104,118 100,611
14. kör 118,328 103,611
15. kör 98,201 118,549
Rosberg idővesztesége: 2,124 mp
Második kiállás
32. kör 103,027 100,499
33. kör 118,751 100,474
34. kör 97,547 103,03
35. kör 98,013 117,836
Rosberg idővesztesége: 4,501 mp

További tartalmak