Musorujsag
Élő Eredmények

„Lényegtelen, mi mit gondolunk a motorhangokról”

Formula-1.com
A Sauber csapatvezetője is megfontolandónak tartja a Forma-1 Menedzsmentet (FOM) vezető Bernie Ecclestone legutóbbi javaslatát, szerinte azonban rendkívül fontos az, hogy a királykategóriában használt erőforrások a folytatásban is azonos szinten legyenek. Monisha Kaltenborn a szurkolók véleményét is kikérné a komolyabb szabályváltoztatások előtt.
Felipe Nasr a 2015-ös Sauberrel (Fotó: xpbimages) Felipe Nasr a 2015-ös Sauberrel (Fotó: xpbimages)

Hosszú ideje zajlanak már a tárgyalások a 2017-ben bevezetni kívánt új motorszabályokról, a felek azonban még mindig nem tudtak egyezségre jutni. Miután az álláspontok a legutóbbi találkozó alkalmával sem közelítettek, Ecclestone egy teljesen új elképzeléssel állt elő. Javaslata szerint a gyártók továbbra is használhatnák V6-os turbófelöltős erőforrásaikat és hibrid-rendszereiket, a kisebb alakulatok pedig egységes KERS-sel felszerelt V8-as szívómotorokat építhetnének autóikba.

A Force India helyettes csapatvezetője azonnal jelezte, hogy támogatja ezt az elképzelést, sőt elmondása szerint az sem jelente gondot, hogy a mezőny egyik fele V6-osokat, a másik fele pedig V8-asokat használna, teljes egyenlőséget ugyanis sohasem láthattunk még a királykategóriában; érvelése során hangsúlyozta, hogy a mezőny eleje most is hatalmas előnnyel rendelkezik. Később a Red Bull F1-es alakulatát irányító Christian Horner is véleményezte a brit üzletember javaslatát – ezt legutóbbi nyilatkozata során érdekesnek és megfontolandónak nevezte.

Ecclestone felvetését a Sauber csapatvezetője, Monisha Kaltenborn is megfontolandónak tartja, igaz szerinte különös figyelmet kell fordítani arra, hogy az erőforrások – adott esetben tehát a V6-osok és a V8-asok – teljesítménye továbbra is azonos szinten legyen. „Mindenki egyetért abban, hogy az F1-nek a csúcstechnológiát kell képviselnie” – mondta a királykategória hivatalos honlapjának. „El kell fogadnunk, hogy jelenleg az erőforrások teszik ki a költségvetés legnagyobb részét, noha mi nem akartuk, hogy a motorok ilyen drágák legyenek. A problémát csak mélyítette, hogy ekkora különbségek alakultak ki, és az, hogy az egyik gyártó most dominál. A javaslatok nagyon érdekesek, de a kulcs még mindig az, hogy az erőforrások azonos szinten maradjanak” – tette hozzá.

Kaltenborn szerint a szurkolók véleményét is ki kellene kérni, mielőtt a sport vezetői ismét úgy döntenek, hogy komolyabb mértékben változtatnak a királykategória szabályain. „Valahogy a rajongókat is be kell vonnunk ezekbe a megbeszélésekbe. Teljesen mindegy, hogy mit gondolsz a motorhangról, nem számít, hogy mi elfogadhatónak tartjuk-e, vagy sem! Ha vannak problémák, melyeket a szurkolók vetettek fel, és ha van esély arra, hogy ezen változtassunk, akkor meg kell vizsgálnunk a dolgokat és meg kell néznünk, hogy tényleg javíthatunk-e a helyzeten” – zárja gondolatát a Forma-1-es történetének első női csapatvezetője.

További tartalmak