Miután a 2014-es szezon végén két kiscsapat is csődbe ment és több alakulat is jelezte, hogy a folytatásban anyagi gondokkal szembesülhet, a költségcsökkentés ismét központi témává vált a királykategóriában. A csapatok és a Forma-1 irányítói több alkalommal is tárgyalóasztalhoz ültek, megoldást azonban még nem találtak az egyre komolyabbnak tűnő problémára. A felek legközelebb májusban találkoznak a Stratégiai Munkacsoport gyűlésén, melynek egyik központi témája a sport egyre növekvő kiadásainak csökkentése lesz.
Mindemellett szóba kerülnek még a 2017-es évadra tervezett szabálymódosítások is; ezek a jelenlegi tervek szerint a versenyautók kinézetével és az erőforrások teljesítményével lennének kapcsolatosak. A változások miatt többen már most aggodalmukat fejezték ki, elmondásuk szerint ugyanis a motorokkal kapcsolatos módosítások ismét növelnék a kiadásokat. Eközben néhányan továbbra is úgy vélik, a költségvetés maximalizálása lenne a legmegfelelőbb megoldás a fenti problémára, a nagyobb alakulatok azonban hallani sem akarnak erről. A Nemzetközi Automobil Szövetség korábbi elnöke, Max Mosely viszont kitart véleménye mellett, sőt egy új javaslattal is előállt.
A brit szakember szerint a jövőben nagyobb szabadságot kellene kapniuk azoknak a csapatoknak, akik elfogadják a költségvetés maximalizálását. Ezek a csapatok komolyabb megkötések nélkül tervezhetnék versenyautóikat (persze a biztonsági előírásokat be kellene tartaniuk), míg azok, akik nem élnek az opcióval, tehát továbbra is maguk akarják megszabni, mennyi pénzt költenek az autók építésére, kénytelenek lennének a szokott kereteken belül maradni. Mosely természetesen már nem szólhat bele a szabályalkotásba, elképzelését viszont szeretné az illetékesek figyelmébe ajánlani.
„El tudom képzelni, hogy idővel az összes csapat csatlakozni fog azokhoz, akik elfogadták a költségvetési maximum bevezetését” – mondta a hetvenöt éves szakember az Auto Motor und Sport című német szaklap egyik munkatársának. „Rá fognak jönni, hogy 100 millió dollárból is lehet nagyszerű a motorsport, és ebből az összegből is lehet technikailag fejlett autókat építeni” – zárta gondolatát Mosely, aki már elnöksége utolsó évében is felvázolt egy hasonló elképzelést, abból azonban, ahogyan magából a költségvetési plafonból, amit szintén be szeretett volna vezetni, végül nem lett semmi. Az utóbbi bevezetését egyébként tavaly is megakadályozták a nagyobb alakulatok.