Musorujsag
Élő Eredmények

Vettellel vagy Alonsóval – egyre megy?

Speedweek, Motorsport-Total
Nem sokat javult a Ferrari az előző szezon óta, a téli átalakulás először csak 2016-ban éreztetheti hatását – véli Flavio Briatore. A volt csapatfőnök szerint Fernando Alonso nem is a személyi változások miatt döntött a távozás mellett.
Sebastian Vettel és Fernando Alonso (Fotó:Charniaux / XPB Images) Sebastian Vettel és Fernando Alonso (Fotó:Charniaux / XPB Images)

Az olasz éveken át volt a kétszeres világbajnok csapatfőnöke a Renault-nál, a menedzsmentjében pedig még ma is érintett, így rendelkezik némi háttérismerettel arról, miként vezetett Fernando Alonso útja a Ferrarival való szakításig. Flavio Briatore úgy véli, a monacói és barcelonai hétvége alakulása is azt bizonyítja, hogy védence távozásával sem változott sok minden Maranellóban.

„Fernando Alonso a múlt évben rendszeresen az első öt helyért harcolt a Ferrarival, és hét másodperc volt a hátránya a legjobbakhoz képest. Ma Sebastian Vettel hátránya még mindig hét tized. A különbség csupán annyi, hogy a Mercedes egyedül áll az élen, és aztán a Ferrari következik. Csak remélni tudom, hogy Hamilton és Rosberg között jó csatát látunk, máskülönben unalmas futamunk lesz. Ez a Ferrari még mindig Luca di Montezemolo és Stefano Domenicali Ferrarija. Az új Ferrarit csak a következő évben láthatjuk először” – vélekedett az olasz a Sky televízóban.

A csapat volt versenyzője, Gerhard Berger nem ért egyet volt főnöke véleményével – szerinte ugyanis nyilvánvaló, hogy a vörösök előreléptek. „Egyértelműen látszik a tendencia, javulnak. A téli és a tavalyi lemaradásukat ismerve még időre lesz szükségük, de úgy vélem, közelítenek. Csakhogy a Mercedes motorgyártóként és az autót tekintve is rendkívül erős. A Mercedes a sikánokban hihetetlen jó a rázóköveken, tehát nagyon jó a csomagjuk. Sebastiannak tehát kemény diót kell feltörnie, de a Ferrari javul, semmi kétség” – vélekedett.

Noha többen úgy vélik, Alonso elsősorban a személycserék miatt határozott úgy, hogy felbontja szerződését a Scuderiával, Briatore elárulta, egyáltalán nem erről volt szó. „Alonso már 2013-ban meghozta a döntését, hogy elhagyja a csapatot. Találkozott az akkori elnökkel, Luca di Montezemolóval, és kézfogással állapodtak meg arról, hogy ha a 2014-es autó nem lesz versenyképes, akkor azt mondja, viszlát! Egyszerűen szenvedett, hogy mindig csak ugyanazt a nótát hallgatta: a következő autó majd versenyképes lesz” – mondta a La Gazzetta dello Sportnak.

„Két ok miatt döntött így Alonso: egyfelől úgy találta, hogy a technikai személyzet felfrissítése nem kielégítő, másfelől pedig a motorkérdésben mutatott hozzáállás miatt. A Ferrari nem használta ki ugyanis a vétójogát, hogy megakadályozza az új motorszabály bevezetését. A Ferrari problémáját 2013-ban az aerodinamika jelentette. A motorcserével viszont csak új ismeretlent hoztak az egyenletben.”

„Fernando sorsa már akkor megpecsételődött, amikor a 2014-es teszten kiderült, a Mercedes előnye ledolgozhatatlan. A csapatfőnök Stefano Domenicali, és az elnök Luca di Montezemolo távozásának tehát semmi köze az ő távozásához. A Mercedesszel sosem folytatott komoly tárgyalásokat, de a Honda viszont visszautasíthatatlan ajánlatot tett neki. Mert rendkívül sok pénzt öltek a csapatba és a Forma–1-es projektjükbe. Hogy Alonso jól döntött-e azzal, hogy elhagyta a Ferrarit? Ezt csak a jövőben tudjuk meg” – zárta gondolatát Briatore.

 

További tartalmak