Musorujsag
Élő Eredmények

Az FIA ismét szigorít

Autosport
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonnali hatállyal szigorít az első vezetőszárnyak terheléses tesztjén, hiszen mindenképpen meg szeretné akadályozni, hogy a csapatok a szabályokban foglaltaknál hajlékonyabb alkatrészeket használjanak – tudta meg az Autosport.
FIA logó (Fotó: Moy / XPB Images) FIA logó (Fotó: Moy / XPB Images)

A jelenleg érvényben lévő előírások tiltják a mozgó aerodinamikai elemek használatát, a Nemzetközi Automobil Szövetség pedig fenntartja a jogot, hogy adott esetben még szigorúbb terheléses vizsgálatoknak vesse alá az érintett alkatrészeket. A mértékadó brit lap jelentése szerint az FIA ismét szigorít a vizsgálatokon, hiszen meg szeretné akadályozni, hogy a csapatok a megengedettnél hajlékonyabb első szárnyakat használjanak.

A szövetség már kiadta az ellenőrzésekkel kapcsolatos új technikai irányelvét, amit nemrég minden Forma-1-es alakulatnak elküldött – az Autosport munkatársa is erre a közleményre hivatkozik, a változtatással kapcsolatos cikkében. Az új előírások értelmében a vezetőszárnyak széleinek 60 newtonos terhelés hatására mindössze 3 millimétert szabad elhajolniuk függőleges irányban.

Az egyelőre nem tisztázott, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség ezzel a módosítással a csapatok új fejlesztéseire kíván-e reagálni, avagy pusztán azért változtat az eddigi mérési módszereken, mert az idei évtől kezdődően ismét összetettebbé váltak az első vezetőszárnyak; az mindenesetre biztos, hogy az új tesztek a szárnyak kiesebb terelőelemeire fókuszálnak majd.

Az FIA legutóbb a tavalyi Abu-dzabi Nagydíj időmérő edzése után büntetett hajlékony vezetőszárnyak miatt. A szövetség képviselői akkor a Red Bull által használt alkatrészt minősítették szabálytalannak (a pilóták eredményeit azonnal hatállyal törölték és az utolsó sorba száműzték őket). A technikai igazgató egy interjúban később elmondta, hogy a Red Bull szándékosan tervezte hajlékonyra az említett alkatrészt, ugyanakkor kiemelte, más csapatok is hasonlóan jártak el, s aerodinamikai hatását tekintve az ő szárnyuk kevésbé volt extrém, mint egyes riválisoké.

További tartalmak