Musorujsag
Élő Eredmények

Új motorja első tesztje után bizakodó a Honda

Autosport, Auto Motor und Sport
Bizakodóan nyilatkozott a Honda a pénteken Kanadában először bevetett új fejlesztésű erőforrásáról. A japán gyártó szerint ha így haladnak, év végére fölzárkózhatnak az élmezőnyre.
Fernando Alonso (Fotó: Price / XPB Images) Fernando Alonso (Fotó: Price / XPB Images)

A McLaren-Honda ezen a hétvégén már idei negyedik erőforrását használja. A Fernando Alonso és Jenson Button autójába került hajtóegységhez a gyártó két módosító pontját is fölhasználta. A spanyol versenyző a délelőtti első edzésen a 9. helyen végzett, és bár délutánra ő és csapattársa is kiszorult a legjobb 15-ből, Arai Jaszuhisza, a Honda sportigazgatója bizakodva beszélt újításukról.

„Ez egy nehéz pálya, hosszú egyenesekkel, kemény féktávokkal, az energia-visszanyerés is nehézséget jelent. De a mai nap után jók a megérzéseink, pozitívak vagyunk – nem csupán a hétvégét tekintve, de a következő futamokra nézve, a szezon végére is. Úgy érzem, komoly előrelépést tettünk erre a futamra Monaco óta, és remélem, hogy sikerül elérnünk a célunkat az év végén, azaz elkaphatjuk az élcsapatokat” – idézte a japánt az Autosport.

Legénységének még hét módosító pontja maradt a szezon hátralévő részére, ám hogy mihez kezdenek ezekkel, egyelőre nem dőlt el. „Még nincs tervünk. Nehéz dönteni. Hét módosít pontunk maradt, és hamarosan el kell döntenünk, mely területen vetjük be ezeket. De egyelőre még nincs meg a terv.”

Hogy a japán gyártó erőforrása mely részén változtatott, arról egyelőre nincs információ. Egyes hírek szerint az MGU-H-t alakították át, míg az Auto Motor und Sport úgy tudja, a turbófeltöltőt, azon belül pedig vagy a turbinát, vagy a kompresszort változtatták meg. Mindkét egységből a negyediket használja két bajnokuk Kanadában.

Fernando Alonso éppen ezért tudja, hamarosan büntetésekkel kell számolniuk. Ám mindez cseppet sem zavarja őt. „Tisztában vagyunk vele, hogy büntetéseket kapunk. Már túl sok részegységet használtunk fel. De aerodinamikai szempontból sem vagyunk a legjobbak, lesznek még új elemeink. Összességében azonban ez a szezon egy nagy teszt számunkra, a 2016-os év alapjait rakjuk most le. Jenson és én is tapasztaltak vagyunk, a Ferrarinál pedig hasonló problémáink voltak, mint most. Button mindeközben azt tudja, milyen volt a Mercedes-motor. Ezek a visszajelzések segítenek a következő hétvégéken abban, hogy meglássuk a fényt az alagút végén” – magyarázta Alonso.

Ami a következő futamot illeti, a Honda Ausztriában komolyabb teljesítményjavulást vár most kipróbált újításuktól, mint ezen a hétvégén, mivel a spielbergi pálya közel 700 méterrel a tengerszint felett található, ami a nagyobb turbinát használó Honda kezére játszhat.

 

További tartalmak