Musorujsag
Élő Eredmények

Mansell: Hamilton megdöntheti Schumacher rekordját

Sky Sports
Mivel a Mercedes továbbra is bombaformában van, és minden valószínűség szerint a következő években is ott lesz a mezőny elején, Lewis Hamiltonnak esélyt nyílt, hogy megdöntse Michael Schumacher legfontosabb rekordját – jelentette ki Nigel Mansell.
Lewis Hamilton (McLaren) és Michael Schumacher (Mercedes) 2010-ben (Fotó: Davenport / xpb.cc) Lewis Hamilton (McLaren) és Michael Schumacher (Mercedes) 2010-ben (Fotó: Davenport / xpb.cc)

A német klasszis hosszú Forma-1-es pályafutása során hét világbajnoki címet szerzett (kettőt a Benetton és ötöt a Ferrari pilótájaként), ezzel pedig a sportág történetének legsikeresebb versenyzőjévé vált. Hamilton egyelőre két bajnok címnél tart, jelenlegi formáját látva azonban egyértelműen ő a 2015-ös évad első számú esélyese, a Mercedes egyeduralmának köszönhetően pedig ez a következő években sem fog megváltozni, a brit bajnok tehát üldözőbe veheti elődjét (2013-ban pont Schumacher helyét vette át a stuttgartiaknál) – legalábbis Mansell szerint.

„Mindenki tudja, mekkora Lewis-rajongó vagyok” – mondta az 1992-es világbajnok a Sky Sports egyik beszélgetős műsorában. „Fantasztikus munkát végez, a Mercedes pedig most messze a legjobb a legjobbak között. A csapat támogatásával talán Michael rekordját is célba veheti. Persze ettől most nagyon messze állnak, de nem mondanám, hogy lehetetlen a dolog, hiszen a Mercedes hosszú ideig a csúcson akar maradni” – folytatja a brit klasszis, kinek országos rekordját Hamilton már tavaly megdöntötte, amikor megszerezte pályafutása harminckettedik F1-es győzelmét.

Mansell később Bernie Ecclestone azon kijelentésére is reagált, mely szerint Hamilton a királykategória eddigi legjobb világbajnoka (igaz a Forma-1 Menedzsment elnöke itt feltehetően a címvédő piaci értékére és globális ismertségére célzott). „Szerintem ez azért erős kijelentés. Lewis egy fantasztikus bajnok, viszont sok nagyszerű világbajnok van még. Elképesztő a támogatás, amit egy nagyszerű autógyártótól kap; ez tényleg csodálatos, viszont tényleg vannak itt rajta kívül is remek bajnokok. Három, vagy négy vele is fel tudná venni a versenyt, és egy ilyen jó autó volánja mögött ülve hasonló eredményeket érne el” – magyarázza.

A beszélgetés során természetesen a királykategória jelenlegi állapota is szóba került; néhány szabályt sok korábbi pilótához hasonlóan Mansell is megváltoztatna. „Az állítható hátsó szárny egy mesterséges eszköz az előzések támogatásához; hiányzik miatta az a sakkjátszma, amit a szélárnyékban autózva vívsz az előtted haladóval, amikor azt tervezgeted, vajon mikor tudod leelőzni őt. Tudom, hogy a Pirelli olyan abroncsot gyárt, amilyet a sport kér, viszont vissza kellene térni a nagyobb, jobban tagapód gumikhoz. Ha egy versenyző későn akar fékezni, és csúsztatni akarja az autót, akkor hadd tegye meg ezekkel a nagyobb, jobb tapadást biztosító abroncsokkal!” –javasolta.

A harmincegyszeres futamgyőztes szerint jelenleg az a legnagyobb gond, hogy a rendkívül bonyolult technikai megoldások miatt a versenyzők nem mutathatják meg, milyen lehetőségek, milyen képességek rejlenek bennünk. „Néhány dolgot át kellene gondolni; szükségünk van egy kis varázslatra! Az energia-visszanyerő rendszer (KERS) például jó, hiszen a versenyzők használják körről körre, védekezésre, avagy támadásra, néhány segítséget azonban el kellene venni tőlük, és hagyni, hogy vezessenek és versenyezzenek az autókkal, mint régen. Nem mutathatják meg mennyire jó pilóták, hiszen túl sok a segítség és a mérnökök mondják meg, hogyan hozzák egyensúlyba az autót. Jobb volt, amikor annak idején, ezt mi magunk tehettük meg” – zárja gondolatát.

További tartalmak