Musorujsag
Élő Eredmények

A Michelin tudja, mi kell a sikerhez

Autosport
A Michelin sportigazgatója, Pascal Couasnon tudja, hogy cégének elsősorban a Forma-1 Menedzsmentet (FOM) vezető Bernie Ecclestone-t kell meggyőznie, ha meg akarja kapni a királykategória hivatalos gumiszállítói posztját.
Michelin (Fotó: Photo4 / XPB Images) Michelin (Fotó: Photo4 / XPB Images)

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Monacói Nagydíj előtt írt ki pályázatot a Forma-1 iránt érdeklődő gumikészítők számára. A jelenlegi partner (azaz a Pirelli) mellett a Michelin is leadta nevezését a szövetségnél, melynek vezetői július közepén bírálják el a pályázati anyagokat. Abban az esetben, ha mindkét cég nevetését elfogadják, a végső szót Ecclestone mondja ki, azaz ő dönti el, melyik gyártó legyen a Forma-1 beszállítója 2017 és 2019 között.

A francia cég sportigazgatója elárulta, hogy a Michelin képviseletében hamarosan tárgyalóasztalhoz ül a brit üzletemberrel, és neki is felvázolja elképzeléseit. „Lesz egy nyitott, és rendkívül őszinte egyeztetés, melyen el fogjuk mondani, miért érdemeljük meg, hogy a Forma-1-ben legyünk” – nyilatkozta Couasnon az Autosport egyik munkatársának. „A versenyzők már elmondták, hogy új kihívásokra vágynak, mi pedig fel fogjuk sorakoztatni a tényeket. A döntést Bernie hozza meg, mi pedig tiszteletben fogjuk tartani a véleményét” – teszi hozzá.

A Michelin számára rossz előjel lehet, hogy a FOM első embere május végén komoly kritikával illette a cég terveit, melyek szerint 2017-től be kellene vezetni a 18 colos abroncsokat, a versenyzők számára pedig tartósabb abroncsokat kellene biztosítani. Ecclestone a nagyobb kerekeket rondának nevezte, a tartós abroncsok pedig szerinte unalmasabbá teszik a futamokat. Couasnon most ezekre a bírálatokra is reagált. „Mindig nehéz értelmezni a korábbi kijelentéseket. Nekünk az a fontos, hogy elvégezzük a munkánkat. Tudjuk, milyen abroncsot szállítunk a Forma-E-be és a sportautó-versenyekre, és ezen tényleg alapján bízunk abban, hogy jó lesz a tárgyalás” – mondja.

A szakember ugyanakkor figyelmezette Ecclestone-t, hogy a Michelin nem fog „költekezési háborúba” kezdeni a jelenlegi partnerrel (a Pirelli jelentős összegekkel járul hozzá a sport bevételeihez, hiszen rengeteg reklámhelyet bérel és hirdetőtáblát helyez el a különböző versenypályákon). „Nem fogunk olyan dolgokat tenni, melyeknek véleményünk szerint nincs értelmük. Tenni fogunk egy ajánlatot, és egészen biztos, hogy egyeztetünk majd a csomagról. Tudjuk, hogy mit teszünk az asztalra, és ha Ecclestone ezt elfogadja, akkor kézben tarthatjuk a dolgokat.” 

További tartalmak