Musorujsag
Élő Eredmények

A Honda fellélegezhet; enyhül a szigor

FIA
A Motorsport Világtanács (WMSC) mexikói ülésén elfogadta a Stratégiai Csoport által benyújtott szabálymódosítási javaslatot, azaz egyszerűbbé tette a különböző erőforrásegységek cseréjéért járó büntetések rendszerét, és engedményt adott az újonnan érkező motorkészítőknek.
Fernando Alonso (Fotó: Batchelor / XPB Images) Fernando Alonso (Fotó: Batchelor / XPB Images)

Ausztriában Jenson Button és Fernando Alonso is 25 rajthelyes büntetést kapott, miután a McLaren úgy döntött, motort cserél autóikban, valamint több részegységből is újat épít be a futam kezdete előtt. Ugyanitt a Red Bull pilótáit is hátrasorolták, igaz ők „csupán” 10 helyet veszítettek a belső égésű motor cseréje miatt. Mivel a mezőnyt 2015-ben húsz versenyautó alkotja, Button, Alonso és Daniel Ricciardo időbüntetést is kapott, mivel a hátrasorolást nem tudták volna letölteni.

A versenyzőket tehát a futamon sújtották (illetve sújtották) volna különböző szankciókkal, az előírások értelmében ugyanis a le nem töltött helyezések függvényében kaphattak 5 és 10 másodperces büntetést, avagy áthajtásos és 10 másodperces stop and go büntetést is. Ezt látva a rendszer több szakértőtől és résztvevőtől is komoly kritikát kapott, a hat nagycsapat, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Forma-1 Menedzsment (FOM) képviselőit magában foglaló Stratégiai Csoport pedig ezek hatására eldöntötte, egyszerűbbé teszi a cseréért járó büntetések rendszerét.

Ahhoz, hogy a változások már a szezon közben életbe lépjenek, a WMSC tagjainak is el kellett fogadniuk a javaslatot, ez azonban pusztán formalitásnak tűnt, nem meglepő tehát, hogy az illetékesek azonnali hatállyal változtattak az előírásokon. Az új szabályok értelmében a rajtrács végére való hátrasorolásnál senki sem kaphat súlyosabb büntetést [a motor, avagy a különböző részegységek cseréjéért], a futamra vonatkozó szankciókat pedig egyszerűen eltörölték.

A világtanács egy másik javaslatot is elfogadott; ez a Forma-1-es világbajnoksághoz újonnan csatlakozó motorkészítőket hivatott segíteni, ők ugyanis első évükben a négy helyett öt erőforrást használhatnak fel. Mindez annyit jelent, hogy a Honda már idén kap egy plusz V6-ost, noha cseréjük miatt Ausztriában már kaptak egy büntetést a négyes határszám átlépéséért. A japánok tehát egy alkalommal büntetlenül cserélhetnek – ezzel a lehetőséggel a hírek szerint a Magyar Nagydíj előtt biztosan élni fognak, hiszen a következő versenyre egy továbbfejlesztett motorral készülnek.

További tartalmak