Úgy tűnt, Vettel Belgiumban is dobogóra állhat, hiszen egy kiállásos stratégiájának köszönhetően feljött a harmadik helyre, az utolsó előtti körben azonban szétrobban autójának jobb hátsó abroncsa, így végül a pontszerzésről is lecsúszott. Az eset után kemény kritikával illette a Pirellit, a látottakat pedig elfogadhatatlannak nevezte (pénteken Nico Rosberg abroncsa is szétrobbant). A gumigyártó szerint viszont a Ferrari vállalt túl nagy kockázatot.
Később sokan kiálltak Vettel mellett, és instabilnak nevezték a Pirelli azon magyarázatát, miszerint az abroncsok túlhasználása okozta a bajt. A jelenleg televíziós szakértőként dolgozó korábbi csapatvezető, Eddie Jordan viszont a pilóta viselkedését kritizálta; szerinte Vettelnek nem lett volna szabad odaszólnia egy akkora cégnek, mint a Pirelli. A kedélyek továbbra sem akarnak csillapodni, és a vélemények sem közelednek. A Williams, a McLaren és a Red Bull korábbi pilótája, David Coulthard például legutóbbi írásában egyértelművé tette, ő a német pártján áll.
„Vettel semmi rosszat nem csinált, és semmi rossz sem volt abban, amit mondott” – kezdi a BBC stábját erősítő skót expilóta. „Egy olyan kaliberű, és olyan tapasztalt pilóta, mint ő bátran elmondhatja, mit érez, sőt még örülhetünk is, hogy valaki, akinek ekkora nyilvánosság előtt kell beszélnie, érzelmesen és szenvedélyesen akarja alátámasztani véleményét. Vettel ezzel a felszólalással csak a versenyzők általános elégedetlenségét reprezentálta, ami az abroncsokkal kapcsolatos. Ez volt az utolsó csepp a pohárban” – teszi hozzá.
A McLaren korábbi csapatmenedzsere, Jo Ramirez teljesen más véleményen van: neki nem volt szimpatikus Vettel nyilatkozata és viselkedése. „Nem kedvelem azt az utat, amit Vettel választott. A versenyautók folyamatosan a határon vannak, hogy a lehető leggyorsabbak legyenek, és a pilóta egy olyan autóban ül, ami a gumikat tekintve is a határon van. Vettel szavai kemények voltak, a Pirelli szóvivője viszont nem hibáztatta; ő tudja, mit mond, de én a helyében megértem volna Vettel urat, hogy kérjen elnézést a szavaiért. Csak a Ferrarinál akarták egy kiállással befejezni a futamot. Ha sikerül, zsenik, de megkockázatták, hogy nem sikerül. Férfiasan el kell fogadniuk ezt, és nem kell tovább panaszkodni” – mondta a Motorsportnak.