Musorujsag
Élő Eredmények

Vettel-defekt: befejezte a vizsgálódást a Pirelli!

F1Fanatic, Pirelli
A Pirelli befejezte az a vizsgálatot, amit Sebastian Vettel belgiumi defektje kapcsán indított, ennek eredményeit pedig az Olasz Nagydíj ideje alatt ismerteti majd a nyilvánossággal – árulta el a cég sportigazgatója, Paul Hembery.
Pirelli (Fotó: Batchelor / XPB Images) Pirelli (Fotó: Batchelor / XPB Images)

Pénteken Nico Rosberg, vasárnap pedig Sebastian Vettel defektje borzolta a kedélyeket Belgiumban; a Forma-1 hivatalos beszállítójának indoklása szerint a Mercedes pilótájának abroncsát egy külső tárgy sértette meg, a ferraris esetében pedig egy túl hosszú etap okozta a bajt (a vörösök egy kiállással akarták teljesíteni a futamot).

Ez a magyarázat sokak szerint instabil lábakon állt, a német klasszis pedig a hét közepén kijelentette, kitart véleménye és a csapat stratégiája mellett. Az olaszok eközben elindítottak egy komoly vizsgálatot, hiszen ki szeretnék deríteni, egészen pontosan mi okozta Vettel defektjét; ez most zárult le. „Már befejeztük a Vettel-defekttel kapcsolatos vizsgálódást. Részletes következtetéseinket, és technikai elemzésünket Monzában ismertetjük majd” – árulta el Hembery.

A szakember közleményében megerősítette, a cég hazai versenyén is a sárga jelölésű lágy, illetve a fehér oldalfalú közepes abroncsokat használhatják a csapatok. Tavaly ezen a helyszínen a keményeket és a közepeset használták, a változtatással pedig szerették volna változatosabbá tenni a stratégiákat. „A történelemnek és a hangulatnak köszönhetően mindig Monza az év egyik fénypontja. Idén a lágy és a közepes abroncsot hozzuk, ami változás az előző évekhez képest, viszont ezzel is szeretnénk a sebességre helyezni a hangsúlyt, ez a pálya ugyanis erről szól!” – mondta.

Noha a Belga Nagydíj után a gyár ismét a kritikák középpontjába került, sokan pedig aggódnak a jelenlegi helyzet miatt, hiszen az olasz pálya még a spáinál is gyorsabb, tehát itt is rendkívül veszélyes lehet egy defekt; a Sauber vezető pályamérnöke, Giampaolo Dall’Ara helyesli a döntést, sőt örül, hogy a Pirelli ezúttal agresszívebben választott. „A közepes és a lágy sokkal ésszerűbb választás, mint a közepes és a kemény, amit már évek óta használtunk. Most egy új forgatókönyvvel próbálkoznak, amiből a sport show része mindenképpen profitálni fog” – idézte szavait az F1Fanatic.

További tartalmak