Musorujsag
Élő Eredmények

Az új Schumacher megérkezett! De merre tovább?

Sport1.de, Lausitzer Rundschau
A hétvégén Hockenheimben véget ért a német Forma–4-es bajnokság – és egyben Mick Schumacher első formaautós szezonja. Egy bronzérem az újoncok között, javuló forma és dicséret a főnöktől – de hogyan tovább?
Mick Schumacher (Fotó: ADAC Motorsport) Mick Schumacher (Fotó: ADAC Motorsport)

Az elvárhatónál nagyobb érdeklődés övezte a német Forma–Masters sorozatból lett német Forma–4-es bajnokság első idényét. Nem véletlenül, hiszen a mezőnyben ott volt a gokartról idén formaautókra váltó Mick Schumacher, a hétszeres F1-es legenda fia. A 16 esztendős tehetség a hétvégén Hockenheimben állt rajthoz – a szezonzáró viadalon. Szép teljesítménnyel búcsúzott az évtől: az első versenyen technikai hiba miatt ugyan kiesett, ám addig az első helyért vívó ötös tagja volt, s komoly eséllyel pályázott a dobogóra. A második – piros zászlóval leintett – versenyen aztán az előkelő 5. helyen ért célba, miközben az utolsó futamon a korábbi kiesése miatt csak a 27. pozícióból rajtolhatott, ám húsz helyet javítva egészen a 7. helyig verekedte előre magát – annak ellenére, hogy többször is pályára hajtott a biztonsági autó, így nem sok idő jutott a valódi versenyzésre.

Schumacher végül egy győzelemmel és egy harmadik hellyel zárta a 2015-ös idényét, a bajnoki összetett 10. helyén. Az újoncok bajnokságában bronzérmet szerzett (e kategóriát nagy gokartos ellenfele, David Beckmann nyerte, aki Hockenheimben futamot is nyert). „Nagyon élveztem a szezont” – mondta a 16 esztendős versenyző.

Mick Schumacher (Fotó: ADAC Motorsport) Mick Schumacher David Beckmann (jobbra) és Mike Ortmann mögött lett harmadik az újoncok bajnokságában (Fotó: ADAC Motorsport)

Kéztörés, kizárás, gyors fejlődés

Pedig korántsem volt könnyű számára ez az év. Apja és balesete miatt eleve komoly médiaérdeklődés övezte, nagy nyomás nehezedett rá, ám ezt olyannyira jól kezelte, hogy többek, így a volt F1-es Timo Glock és Hans-Joachim Stuck elismerését is kivívta ezzel. Oscherslebenben minden remekül indult a német számára: már a harmadik futamon megszerezte első formaautós győzelmét. A kezdeti lendület azonban hullámvölgybe vezetett. Spielbergben előbb buta hibát követett el az első futamon (kiesett), majd belekeveredett egy balesetbe, melynek során kéztörést szenvedett. A Lausitzringen aztán egy zászlójelzés figyelmen kívül hagyása miatt eltiltották az egyik versenytől.

De Spa után jött a nyári szünet, Schumacher alaposan átgondolta, mit csinált rosszul, s az év második felében jelentősen javult a teljesítménye. „Megértettük, minek nem szabad úgy folytatódnia, ahogy eddig. Be is látta ezt” – nyilatkozta akkor csapatfőnöke. Majd a második oscherslebeni hétvége után, mely egy harmadik helyezést és sok látványos csatát hozott az kis Schumi számára, már úgy fogalmazott: „Így vezet egy igazi Schumacher!”

A fiatal versenyzőt időközben egyre többen támogatták – apja hivatalos szurkolói klubja Hockenheimben is meglátogatta őt. Hermann Tomczyk, az ADAC elnöke elismerte, sorozatuknak csak jót tett a Schumacher név feltűnése. „Természetesen ennek piaci szempontból és a széria szempontjából is vannak pozitív hatásai ahhoz képest, amit alapból elvárhatunk.”

Mick Schumacher (Fotó: ADAC Motorsport) Mick Schumacher (Fotó: ADAC Motorsport)

Jövőre bajnokesélyes lehet – de marad?

Ami Hockenheimet illeti, Mick teljesítményével főnöke, Frits van Amersfoort is elégedett volt. „Mick ismét a legjobbját nyújtotta” – dicsérte a vasárnapi nagy fölzárkózás után. „Mick klassz srác. Mindig jó hangulatban van, és mindig kész arra, hogy segítsen a csapatnak. Ráadásul már jól ráérzett az autóra is. Képes érvényesülni, sosem adja fel, és máris a Forma–4-es bajnokság egyik élversenyzőjévé vált.”

És valóban: Mick Schumacher a kezdeti nehézségek után az év második felében nem csupán a tapasztaltabb és idősebb versenyzőkhöz hasonló érett versenyzést mutatott, de remekül állta is a sarat a fő riválisok ellen. A Nürburgringen remek védekezéseivel, Oscherslebenben és Hockenheimben pedig harciasságával irányította magára a figyelmet.

Van Amersfoort szerint ugyanakkor még egy területen kell javulnia ahhoz, hogy a továbbiakban rendszeres vendég lehessen a dobogón. „Az időmérő a legfontosabb tényező a verseny szempontjából. Ezen a területen még kicsit javulnia kell. Ez a legnehezebb a versenysportban: minden apró hibáért komoly árat fizethetsz” – utalt arra, hogy a Forma–4 mezőnye több mint negyvenfős, így az ember könnyen a sűrűjében találhatja magát az időmérő után. „A tapasztalatnak és a pályaismeretnek azonban itt fontos szerepe van” – tette hozzá a holland szakember. Szavait pedig igazolni látszik Schumacher év végi fejlődése, valamint a tény, hogy a második oscherslebeni fordulóban futotta talán legjobb idei hétvégéjét – azok után, hogy a pályát már ismerte az idénynyitóról.

Mick Schumacher (Fotó: ADAC Motorsport) Mick Schumacher az ADAC F4 díjátadóján (Fotó: ADAC Motorsport)

Van Amersfoortnak meggyőződése, hogy Schumacher 2016-ban a Forma–4-es kategória bajnokesélyesévé léphet elő. Már csak az a kérdés, marad-e ezen a szinten. Korábban a formaautós lépcsőfokokat gyakorlatilag két lépéssel átugró Max Verstappen azt nyilatkozta, véleménye szerint nincs értelme túl sok időt elvesztegetni a kezdőkategóriában, mivel az autókról a Forma–3-ban sokkal többet megtanulhat egy versenyző. Schumacher csapatfőnöke szerint azonban érdemes lenne még egy évnek nekifutnia. „Több szempont is amellett szól, hogy a Forma–4-ben folytassa” – jelentette ki.

Mindebből pedig úgy tűnik, csakis Schumacheren múlik, merre tovább. Döntésében apja menedzsere, Sabine Kehm is a segítéségre lesz. „Nagyon elégedett vagyok a szezonja alakulásával” – nyilatkozta a német Sport1-nek Kehm. „A fejlődése nagy volt, és nagyon sokat tanult ez idő alatt. Most majd meglátjuk, hogyan folytatjuk tovább.”

További tartalmak