Miután minden résztvevő támogatja az elképzelést, úgy tűnik, már semmi akadálya a versenyzők fejének védelmét növelő glória jövő évi bevezetésének. Az FIA a technikai szabályok alakításáért felelős munkacsoport legutóbbi ülésén megállapodott a csapatokkal az újításról, a február 11-én esedékes újabb egyeztetésen pedig már a kivitelezés részleteiről lesz szó.
A versenyzők érdekvédelmi szervezetét irányító Alexander Wurz múlt héten megemlítette, később akár szélvédővel is kiegészíthetik a glóriát a nagyobb védelem érdekében – a Motorsport pedig úgy tudja, már folynak is az erre irányuló kutatások. A szakemberek egyelőre nem tudják, golyóálló üveget vagy műanyagot használjanak-e hozzá, s miután egyelőre kellően ellenálló anyagot sem találtak még, az első évben biztosan csak a puszta glóriás megoldás kerül fel az autókra.
A lap két, a technikai szakíró, Giorgio Piola által készített grafikát is közzétette, melyek egyikén a szélvédő a teljes pilótafülkét körbekeríti, míg a másikon az elülső rész a jobb kilátás biztosítása érdekében hiányos maradt.
A clear canopy could be added to the ‘Halo’ closed cockpit design in the longer-term:https://t.co/hR6FdLOHUK #F1 pic.twitter.com/GgBEUagKo1
— Motorsport.com (@Motorsport) 2016. február 8.
Az első számítások szerint a glória nagyjából 10-15 kilogrammnyi többletsúlyt jelent majd az autókon, ám az FIA már vizsgálja a tömeg csökkentésének lehetőségét. Ez egyébként más területeken is problémát jelent: miután 2017-ben szélesebb gumikat is be akarnak vezetni, a szakemberek az autók egyéb pontjainak könnyítésével szeretnék elérni, hogy ne nőjön tovább a versenygépek, a korábbihoz képest már így is nagynak számító össztömege.