Kétségtelen, az olaszok lettek a 2016-os előszezon főszereplői, tavalyi teljesítményük okán ugyanis többen reménykedni kezdtek abban, most megszorongathatják a királykategóriát két éve uraló Mercedest. Egyelőre a csapatnál is ez a cél; az elnök már többször elmondta, idén komoly kihívókká szeretnének válni, a különböző források pedig tudni vélik, ennek érdekében sok újítással készülnek.
2011 után például ismét nyomórudas felfüggesztést használhatnak, lerövidíthetik autójuk orrkúpját, lekarcsúsíthatják oldaldobozait, áttervezhetik hűtőrendszerét, szűkebbre szabhatják a hátsó részt és módosíthatnak az erőforrásegységek elrendezésén. Eközben az autó festése is változhat; állítólag 2016-ban a vörös mellett a fehér is domináns színné válhat, mint volt az 1970-es években, vagy a rosszabb emlékeket idéző 1990-es évtized első felében.
Gazetta Dello Sport have this image of the new Ferrari in it’s pages this morning. Scoop or speculation? #F1 pic.twitter.com/tOD6lI5zvI
— F1 Paddock Pass (@F1PaddockPass) February 16, 2016
A pénteken debütáló versenygép fényezéséről szinte minden valamirevaló olasz lap készített már fantáziarajzot, a fehér szín pedig mindegyiken hangsúlyosabb volt, mint az előző években. Legutóbb a Gazetta Dello Sport ismertette elképzelését a vélt újításokról és a piros-fehér fényezésről. Ez egyébként a korábbi Ferrari-pilóta, Ivan Capelli szerint rossz előjel lehet a csapat számára; őt legalábbis nem a ’70-es évek második felére emlékezteti…
„Amikor megtudtam, hogy a fehér szín visszatér, egy kicsit összezavarodtam” – nyilatkozta a Repubblicának. „Egy időben azt mondták a csapatnál, hogy ez a szín nem hoz szerencsét. Tudom, hogy az 1970-es években ezzel voltunk sikeresek, de a legenda később született. Tény, hogy az 1993-as év után úgy döntöttek, eltávolítják a fehéret és visszatérnek a klasszikus festéshez. Attól kezdve a fehér folyamatosan kisebb szerepet kapott és a dolgok egyre jobbak lettek” – tette hozzá.